Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Te grote schermen bij sommige programma's, zie geen knoppen  (gelezen 1870 keer)

Te grote schermen bij sommige programma's, zie geen knoppen
« Gepost op: 2008/11/04, 22:22:35 »
Zal ongetwijfeld eerder aan bod zijn gekomen, kon het niet meer terugvinden.
Mijn scherm staat op de maximale resolutie, bij sommige programma's zie ik de knoppen niet, ook in de hoek beet pakken en kleiner slepen werkt niet. Is hier een oplossing voor? Een beetje gokken met de TAB toets is ook niet alles. :)

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline heir4c

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/04, 23:47:08 »
Gijsbert, kijk eens in de CompizConfig  onder effecten: Window decoration. Deze moet aangevinkt staan. Tik daarna in Terminal: sudo gtk-window-decorator --replace
Let op! Er gebeurt wel iets raar, Nadat het commando ingetikt is komt  'jenaam@jecomputernaam' niet opnieuw tevoorschijn. Ik heb na een tijd wachten gewoon het verster afgesloten via 'bestand>venster sluiten. Hopelijk kan dat geen kwaad. Anders kan je misschien opstarten in recovery en dan fix broken files in het menutje.
Hopelijk haalt dit iets uit.

(Offtopic: In verband met Capslock: Via System>Voorkeuren>Toetsenbord naar(Tabblad) Indelingen. Op dit tabblad staat ergens rechts onderaan' Other Options'. Daar vind je nog het een en ander over de Capslock)
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

ww

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/05, 00:04:28 »
Ik heb hetzelfde probleem, ben erg benieuwd wat er aan gedaan kan worden.

Offline peter10

• Lid
    • Mijn Hyve
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/05, 00:54:16 »
Window decoration aanvinken in je compiz settings, anders even deze optie even uitschakelen en weer aanzetten. Gekkigheid van Compiz, heb ik in 8.04 ook eens gehad :P
Mocht dat niet werken, dan kun je dat wat heir4c zegt proberen.

Suc6,

Peter alias Richard_Rahl

P.S.: Mooie spreuk in je handtekening, Gijsbert.

ww

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/05, 09:43:00 »
Ik wil niet deze vraag overnemen, maar aangezien ik met hetzelfde probleempje zit, stel ik stoch maar weer even een vraag.

Ik loop me rot te zoeken, maar kan nergens compizconfig vinden, met googelen kom ik niet veel verder.

Offline joop905

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2008/11/05, 09:48:51 »
Citaat van: ww
Ik wil niet deze vraag overnemen, maar aangezien ik met hetzelfde probleempje zit, stel ik stoch maar weer even een vraag.

Ik loop me rot te zoeken, maar kan nergens compizconfig vinden, met googelen kom ik niet veel verder.
Systeem - Beheer - Synaptic pakketbeheer
zoekterm: compiz configuration settings manager
aanvinken en druk op knop Toepassen

GrJ

ww

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 2008/11/05, 10:12:26 »
Dank je wel Joop.
Heb nu alles geprobeerd, maar niets helpt bij FF. Dit is het enige prog dat nu nog dit probleem heeft. Rest werkt ok.

Heb net dit gevonden https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/firefox/+bug/251617 , 2x F11 drukken werkt voor mij. Kan iemand mij zeggen waarom?

« Reactie #7 Gepost op: 2008/11/05, 11:24:27 »
Dit heb ik ook gehad. Probeer eens het volgende (weet niet zeker meer of dat voor mij de oplossing was, maar ik dacht van wel):

Citaat
This is a problem that apparently is a conflict with FF and Compiz. Try "Alt-F2" to bring up the "Run Application" box and type in (without the quotes): "metacity --replace" and see if that restores the title bar. "compiz --replace" restores the eye candy and unfortunately the problem.

ww

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 2008/11/05, 11:37:25 »
Dat is hier bij mij inderdaad de oplossing.

Gijs voor jouw ook?

« Reactie #9 Gepost op: 2008/11/05, 15:10:29 »
Ik doelde niet op de knoppen rechtsboven, maar op de knoppen van het programma zelf, bijv bij Compiz settings Manager de knop sluiten of terug. Ik krijg ook niet voor elkaar om de hoek vast te pakken met de muis en  dit kleiner te maken.
Ik hoop zo wat duidelijker te zijn. :)

Met vriendelijke groet,

Gijs

ww

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 2008/11/05, 16:04:31 »
oops, sorry voor het gebruiken van jouw vraag dan.

« Reactie #11 Gepost op: 2008/11/05, 18:44:42 »
Geeft niet.

« Reactie #12 Gepost op: 2008/11/06, 11:23:05 »
Klein duwtje, het probleem bestaat nog steeds. :(