Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Cannot mount volume  (gelezen 877 keer)

Cannot mount volume
« Gepost op: 2008/11/03, 20:57:29 »
Dag,

Ik heb hier in m'n Windows/Ubuntu dualboot een ntfs datapartitie die beide OSsen gebruiken.
Nu denk ik dat ik Ubuntu opgestart heb terwijl Windows in hibernate was oid. In elk geval, ik kan de datapartie (en de windowspartitie) niet meer mounten.
Ik krijg een error:
Citaat
Cannot mount volume
You are not privileged to mount this volume
Ik heb al in Windows opgestart en de schijf op fouten gecontroleerd en daarna netjes afgesloten zonder resultaat.

Ik kan de partitie wel manueel met sudo mounten.

Kan iemand helpen?
Alvast bedankt.

edit:
Het lijkt dus alsof de rechten veranderd zijn?

Cannot mount volume
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/03, 21:50:43 »
Je hebt de partitie netjes afgesloten? Probeer dit eerst.
Grafisch mounten kan ook met pysdm zit in Synaptic, terug te vinden onder Systeem>Beheer>Storage Device Manager. Hoop dat je er iets mee kan.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Cannot mount volume
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/03, 23:08:48 »
Citaat van: Gijsbert
Je hebt de partitie netjes afgesloten? Probeer dit eerst.
Grafisch mounten kan ook met pysdm zit in Synaptic, terug te vinden onder Systeem>Beheer>Storage Device Manager. Hoop dat je er iets mee kan.

Met vriendelijke groet,

Gijs
Hoe sluit je een partitie netjes af?
Ik heb gewoon sudo umount gedaan.

Ook met pysdm kan ik de partitie mounten, maar dat is ook weer als su. Bij places op de partitie klikken gaat nog niet...

Edit:
Ik heb m'n eigen lijn in fstab verwijderd (die altijd perfect gewerkt heeft) en die van pysdm laten staan. Na een reboot wordt de partitie mooi gemount en zelfs de windowspartitie kan ik weer mooi mounten via Places. Een beetje vreemd want daar heb ik helemaal niets aan veranderd.
Maar goed, het werkt.
Bedankt Gijs!