Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kde en wireless  (gelezen 819 keer)

Offline John1946

• Lid
Kde en wireless
« Gepost op: 2008/12/30, 15:19:36 »
Hallo forumleden,

Ik heb met veel genoegen sinds enige tijd Ubuntu 8.04 geïnstalleerd vanaf de originele Ubuntu cd. Alles werkt perfect in Ubuntu na de gebruikelijke instellingen te hebben doorgevoerd. Dus met name de geluidskaart en de wireless instellingen. Bij de installatie komen er een groot aantal software installaties mee, dus een ruime mogelijkheid van toe te passen mogelijkheden. Eerst heb ik de Gnome desktop helemaal naar wens aangepast en alles gaat vlot en degelijk.
Bij het opstarten kun je kiezen uit diverse " sessie " mogelijkheden, waaronder Kde en Xfe. Ik heb nu een aantal keren voor Kde gekozen wat ook weer zijn mooie kanten heeft en mogelijkheden. Echter ik zie geen kans om daar mijn wireless kaart aan de praat te krijgen, wel in Xfe en Gnome maar niet in Kde.
Ik heb een Broadcom driver.
Heeft iemand hier ervaring mee en wellicht een oplossing voor.

Groeten,

John    ???
Alleen wie zich op weg begeeft, doet ervaring op.

Re: Kde en wireless
« Reactie #1 Gepost op: 2008/12/30, 15:39:44 »
Tja, ik heb ook een Broadcom driver en die doet het met de beschikbare driver in Hardware Drivers (ik gebruik wel KDE 4). Ga eens naar het K Menu (linksonderin) en typ in het zoekvak hardware
Druk vervolgens op Hardware Drivers Manager en kijk eens of er een driver voor beschikbaar is.

Offline John1946

• Lid
Re: Kde en wireless
« Reactie #2 Gepost op: 2008/12/31, 15:06:47 »
Inmiddels het probleem opgelost.
Als er nog geen verbinding is moet je je wireless gewoon handmatig instellen.
Dan zoekt Kde vanzelf de verbinding, dus in eerste instantie de verkeerde richting
opgezocht voor de oplossing.

Goede jaarwisseling allemaal.

John
Alleen wie zich op weg begeeft, doet ervaring op.