Een harde schijf gewoon wisselen gaat bijna altijd, en geeft heel weinig problemen.
Alle hardware word bij ubuntu bij elke start opnieuw onderzocht door udev, dus daar zal je geen probs mee hebben.
Alleen de grafische kaart geeft meestal problemen maar dat is gewoon een kwestie van drivers installeren en een lijntje aan te passen in /etc/X11/xorg.conf
Windows heeft er veel meer problemen mee :p
Klopt, laatst bij een vriend van mij op zijn laptop via partimage een kloon van mijn systeem op die van hem gekopieerd. Hij een Toshiba en ik een Compaq.
Het enigste was dat hij een SATA schijf heeft en ik IDE, maar daar had ik een trucje voor. Verder alleen in fstab en menu.list een aanpassing maken, en na de herstart alleen.....
dpkg-configure xserver-xorg
.....draaien en de scherminstelling aanpassen. En dat was praktisch allemaal enter.... enter.... enter...
Dus een schijf in een andere machine bouwen zal in de regel geen problemen geven, zeker niet met standaard hardware. Oude ISA geluidskaartjes doen het in ieder geval niet..... kun je beter PCI geluidskaartjes voor nemen....