Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Bookmarks in firefox weg.  (gelezen 4229 keer)

Offline ivotb

• Lid
Bookmarks in firefox weg.
« Gepost op: 2008/10/19, 13:28:44 »
Ik heb net even mijn systeem geupdated. (In 8.04).
Nu zijn al mijn bookmarks in firefox weg, de geschiedenis is er nog gewoon, en wachtwoorden zijn ook nog allemaal aanwezig. Dus alleen mijn bookmarks zijn het probleem.

Daarnaast doet Kmess ook heel raar, dat deed ie echter gisteren al. start na een foutmelding wel gewoon op, maar het komt niet in de taakbalk (naast de tijd).

Ook geeft mijn computer niet meer het keuzescherm bij afsluiten (opnieuw opstarten, afsluiten slaapstand enz) maar gaat gewoon uit als ik op het uitknopje klik (in principe vind ik dat ook wel prima, maar het is toch wel opvallend dat dat na de updates is veranderd.)

Ik heb overigens geen backup van mijn bookmarks gemaakt. En ik kan ook wel even weer de sites opzoeken enzo, het is geen onoverkomelijk probleem, maar toch gewoon erg vervelend.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

bvd!
groeten,
Ivo.

waneer ik op het uitknopje klik gaat nu alleen de taakbalk enzo weg, het bureaublad blijft vrolijk en fier staan... Dat is wel echt heeel erg irritant. De computer gaat gewoon niet uit.

« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/19, 13:55:43 »
Heb je al in de map .Mozilla gekeken? Let op de punt voor Mozilla dit is een verborgen map
Volledige pad /home/gijs/.mozilla/firefox/vkuuxfit.default hier staat in bookmarks.html bookmarks.bak en een map met bookmarkbackup.
Als deze leeg zijn kan je testdisk installeren hier zit het programma Photorec in
Voor meer info, in de terminal man photorec
Voor KMESS, klik rechts op de werkbalk>Toevoegen aan het paneel>Rechtsboven in de balk kmess typen als deze niet toegevoegd wordt dan moet je zelf een nieuwe toepassing starter toevoegen.
Wat betreft je scherm voor uitzetten, het klinkt bekend, moet even zoeken naar de oplossing.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline ivotb

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/19, 14:04:31 »
Hoi Gijsbert.
Het bookmarks probleem is al opgelost door mijn homefolder iets op te schonen, kennelijk vond Ubuntu die map te vol om normaal te funtioneren.
Ik ga nu even opnieuw opstarten en kijken of dit opschonen voor al mijn problemen zou helpen.
hartelijk bedankt voor je hulp iig:)

mvg,
Ivo.

Offline ivotb

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2008/10/19, 14:17:21 »
Het Kmess probleem is nu ook opgelost:)
alleen het afsluiten is nog gewoon echt raar. alle vensters blijven gewoon vrolijk openstaan, alleen de taakbalk is weg, dus ik kan ook niet iets nieuws opstarten ofzo, maar de rest blijft gewoon doorgaan.

@femke: kan je die prugin ook gewoon in add/remove downloaden?

groeten.
Ivo.

« Reactie #4 Gepost op: 2008/10/20, 14:45:09 »
Citaat van: ivotb
Het Kmess probleem is nu ook opgelost:)
alleen het afsluiten is nog gewoon echt raar. alle vensters blijven gewoon vrolijk openstaan, alleen de taakbalk is weg, dus ik kan ook niet iets nieuws opstarten ofzo, maar de rest blijft gewoon doorgaan.

@femke: kan je die prugin ook gewoon in add/remove downloaden?

groeten.
Ivo.
Als de taakbalk weg is kan je rechts drukken op het gebied waar deze normaal staat, nu opent zich een menu Eigenschappen klikken en het vinkje plaatsen bij Uitschuiven en het vinkje weghalen bij Automatisch verbergen. Mocht je de Eigenschappen niet krijgen of dat deze grijs is zal je een nieuwe taakbalk moeten maken later kan je toepassingen toevoegen.
@femke98 waar is de link, staat niet onder HIER.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2008/10/20, 15:46:36 »
Citaat van: femke98
Citaat van: femke98
Ik heb de ultieme tip voor je (en voor anderen)
installeer Foxmarks, heel handig als je op verschillende pc's firefox gebruikt.
Foxmarks synchroniseerd al je bookmarks op de achtergrond en je hebt gelijk een backup van al je bookmarks. Want je kan dus inloggen om al je bladwijzers te beheren op j epc. Heel handig, super handig!!

HIER te downen als add-on in firefox.
HIER wel, in het berichtje wat hierboven staat!
Goeie Tip heb hem ook erop gezet , vrij gemakkelijk progje.
Bedankt en groeten Tom.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #6 Gepost op: 2008/10/20, 16:34:07 »
Als je Foxmarks gebruikt ga je er wel mee akkoord dat het bedrijf door je bookmarks grasduint. Een niet-commerciele en minder privacygevoelige alternatief is de SyncPlaces extensie, alleen heb je daarvoor een server nodig waar je bookmarks opgeslagen kunnen worden (via http/ftp).

Offline Tom

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2008/10/20, 16:46:31 »
Citaat van: AptlyNamed
Als je Foxmarks gebruikt ga je er wel mee akkoord dat het bedrijf door je bookmarks grasduint. Een niet-commerciele en minder privacygevoelige alternatief is de SyncPlaces extensie, alleen heb je daarvoor een server nodig waar je bookmarks opgeslagen kunnen worden (via http/ftp).
Laat ze maar grasduinen , er staat niks geheims of verkeerds  in.
Dus niks privats.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #8 Gepost op: 2008/10/20, 17:05:34 »
Je kunt Foxmarks ook instellen, zodat het alle bookmarks (en nu ook de wachtwoorden) met een eigen server synchroniseert. WebDAV heeft dan de voorkeur boven FTP. In het laatste geval wordt het hele bestand gedownload en geupload en dat kan gaan aantikken.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2008/10/20, 17:31:03 »
Citaat van: jstedehouder
Je kunt Foxmarks ook instellen, zodat het alle bookmarks (en nu ook de wachtwoorden) met een eigen server synchroniseert. WebDAV heeft dan de voorkeur boven FTP. In het laatste geval wordt het hele bestand gedownload en geupload en dat kan gaan aantikken.
Nee wachtwoorden staan niet op mijn PC , daar ben ik sceptisch in.
Groeten Tom.

« Reactie #10 Gepost op: 2008/10/20, 17:53:41 »
Citaat van: jstedehouder
Bij nader inzien lijkt het er inderdaad op dat als je met Foxmarks een eigen server gebruikt er geen informatie uitgewisseld wordt met de Foxmarks server. Wel wordt er nog contact gemaakt met Foxmarks bij het aanmaken van een account. Volgens mij zijn de privacy voorwaarden op een gegeven moment  aangepast want ze waren in het verleden wat vaag. Toch zou ik persoonlijk kiezen voor een niet-commerciele oplossing waar ook geen registratie vor nodig is. Maar het is meer iets voor een apart draadje.

« Reactie #11 Gepost op: 2008/10/20, 19:16:11 »
Citaat van: AptlyNamed
Toch zou ik persoonlijk kiezen voor een niet-commerciele oplossing waar ook geen registratie vor nodig is. Maar het is meer iets voor een apart draadje.
Je komt hier direct bij de kern van alle online diensten die al dan niet gratis worden aangeboden. SyncPlaces en Foxmarks zijn prima voorbeelden van handige tools, maar waar en bij wie parkeer je de informatie? Een eigen server is niet voor iedereen weggelegd (al wordt het wel steeds makkelijker), maar hoeveel veiliger is dat? Zelfs al zegt een externe aanbieder dat de informatie versleuteld wordt opgeborgen en dat hij/zij er ook niet bij kan, valt dat dan te controleren? Het feit dat een programma open source is, zegt voor de gemiddelde gebruiker toch weinig. Kan iedereen de code ook bestuderen op achterdeurtjes?

Fascinerend om eens over na te denken, dus kom maar op met dat draadje ;-)

Offline Dave

• Lid
« Reactie #12 Gepost op: 2008/10/20, 20:41:11 »
heb de bookmarks.html gewoon op m'n homepage ruimte staan.
Kan er vanaf overal gewoon bij zonder inloggegevens.

« Reactie #13 Gepost op: 2008/10/20, 20:46:28 »
Ja..... dat kan.

En hoe doe je dat met de inloggevens/wachtwoorden van websites? Uit het blote koppie? :p

Ciao

Jan

Offline Dave

• Lid
« Reactie #14 Gepost op: 2008/10/20, 23:04:48 »
forums wel en ftp gegevens kun je via de mail weer opvragen indien nodig.
Die ga ik maar niet (openlijk)online zetten ook :-)