Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: open standaard chm  (gelezen 1186 keer)

Offline maxpower

• Lid
open standaard chm
« Gepost op: 2008/10/17, 14:05:27 »
Hallo mensen.. Ik vraag mij af. is er ook een open standaard voor chm help bestanden in windows? Waar ook de zelfde mogelijkheden zijn. En wat is de software waarmee ik deze kan openen en maken?

open standaard chm
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/17, 14:12:49 »
http://www.docbook.org/ , DockBook dus. Het is o.a te openen met Yelp.

Offline nor

• Lid
open standaard chm
« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/17, 19:36:34 »
Met gnochm kan je *.chm open en lezen. Te vinden via Synaptic.

open standaard chm
« Reactie #3 Gepost op: 2008/10/17, 20:56:08 »
Citaat van: nor
Met gnochm kan je *.chm open en lezen. Te vinden via Synaptic.
Dat was de vraag niet ;)

Offline maxpower

• Lid
open standaard chm
« Reactie #4 Gepost op: 2008/10/18, 12:47:06 »
;) ik vroeg of er een open standaard was voor chm. Niet of ik chm kon openen in ubuntu want dat ish niet bijzonder moeilijk te vinden.. gelijk nog een vraagje: is er ook een website waar je open standaarden als vervanging voor gesloten standaarden kan zoeken? Sites waar je dit met software hebt is er genoeg.. maar voor standaarden niet. tenminste niet dat ik kon vinden.

Offline nor

• Lid
open standaard chm
« Reactie #5 Gepost op: 2008/10/18, 20:42:17 »
Sorry, ik las het niet goed :0

open standaard chm
« Reactie #6 Gepost op: 2008/10/19, 15:14:05 »
www.osalt.com bevat alternatieve software. Voor alternatieve standaarden kun je toch even Googlen?

Offline maxpower

• Lid
open standaard chm
« Reactie #7 Gepost op: 2008/10/21, 11:30:59 »
natuuurlijk kan ik googlen  ;) maar hou van overzichten.. Het is neit zo zeer dat ik voor een specifiek standaard een open standaard wil op dit moment.. ben gewoon geinterreseerd en zou een overzichtje wel leuk vinden..