Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ODBC koppeling naar PostgreSQL database  (gelezen 1228 keer)

Offline Roel1963

• Lid
ODBC koppeling naar PostgreSQL database
« Gepost op: 2008/10/18, 17:15:09 »
Beste allemaal,

Ik gebruik sinds bijna een jaar SQL-Ledger, tot volle tevredenheid, al weet ik dat er nog meer uit te halen is dan wat ik op dit moment doe.

Nu wil ik graag een ODBC-koppeling leggen naar de (PostgreSQL-)database, teneinde rapporten te kunnen opzetten in OOo Calc. Ik heb daarvoor de driver odbc-postgresql geïnstalleerd, maar het lukt met niet om de koppeling te leggen.

Overigens probeer ik dit door middel van een OOo-Base tussenstap, aangezien ik nog even niet weet of het ook anders kan.

Heeft iemand wellicht een suggestie?

Offline Roel1963

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/18, 18:09:17 »
Ik heb het inmiddels gevonden. Via Synaptic de SDBC driver geïnstalleerd en bij de naam van de database "dbname=databasenaam" in plaats van alleen maar de naam zelf.

De SDBC driver omzeilt dus alle ODBC en JDBC problematiek.

Bedankt voor het meedenken :)

Offline Roel1963

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/22, 14:38:07 »
Alles in bovenstaande postings werkte goed, totdat ik OOo 3 installeerde. De optie "debian menus" verwijdert rücksichtslos de sdbc driver en deze kan onder OOo 3 NIET worden teruggezet.

Nu is de stap terug naar 2.4 maar een kleine, maar kan dit ergens aan de OOo ontwikkelaars worden gemeld? Ik zie namelijk nergens een alternatief.