Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Grafische kaart  (gelezen 805 keer)

kristof.jv

• Gast
Grafische kaart
« Gepost op: 2008/10/12, 16:34:02 »
Hoe installeer ik mijn gforce go 7serie grafische kaart?  Ik heb deze nodig om tile racer deftig te kunnen spelen.

Offline Anco

• Lid
Grafische kaart
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/12, 16:38:12 »
Er kan rechtsboven een icoontje staan met restricted drivers beschikbaar. Anders zou je bij Systeem - Beheer -> Hardware drivers zelf dat programma starten voor restricted drivers
Linux user #485563

kristof.jv

• Gast
Grafische kaart
« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/12, 16:56:15 »
Citaat van: Anco
Er kan rechtsboven een icoontje staan met restricted drivers beschikbaar. Anders zou je bij Systeem - Beheer -> Hardware drivers zelf dat programma starten voor restricted drivers
had ik blijkbaar al geinstaleerd.
Stuurprogramma met hardware-versnelling voor recente grafische kaarten van Nvidia, is geactiveerd. Maar wat ik dan
raar vind is dat tile racer enorm enorm traag draaid, of ligt dit aan de open GL :s

Grafische kaart
« Reactie #3 Gepost op: 2008/10/12, 16:57:55 »
Doe dan eens glxinfo | grep direct in de terminal, wat zegt hij?

Probeer ook eens compiz uit te zetten: systeem=>voorkeuren=>uiterlijk, tabblad "visuele effecten".