Hoe groot is de (geschatte) kans dat mijn huidige Hardy Heron /home problemen gaat veroorzaken in een nieuwe install van Intrepid Ibex (over enkele weken).
In geval van Intrepid Ibex verandert er namelijk nogal wat (Netwerkmanager werkt compleet anders, de Kernel is drie stappen verder, andere Gimp etc etc).
Ik wil natuurlijk ook die zaken meenemen die jij hierboven noemt, maar dan wel zonder historische probleempjes.�
Ik zou het gewoon proberen. Als je toch problemen krijgt dan maak je een nieuwe gebruiker aan of hernoem je selectief bepaalde mappen in je oude home. Alleen applicaties die je als gebruiker opstart na het inloggen (KDE/Gnome, Gimp) bewaren in home instellingen, en dus niet de kernel. Bij linux gebruikt een applicatie standaard als het geen bijbehorende configuratiebestanden in home kan vinden de instellingen zoals die in /etc/ staan, die voor alle gebruikers gelden.
Ook alle systeeminstellingen waar je een wachtwoord voor moet invullen, zoals netwerkmanager, komen niet in home terecht, maar in /etc/ , je verandert dan immers instellingen die voor alle gebruikers op het systeem gelden.