Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Foutmelding nadat home dir op aparte partitie is gezet  (gelezen 2036 keer)

Foutmelding nadat home dir op aparte partitie is gezet
« Gepost op: 2008/10/06, 17:44:59 »
Ik heb mijn home directory op een aparte partitie gezet. Na de restart begon mij systeem met de volgende melding:

[getallen die optellen] /build/buildd/linux-2.6.24/drivers/input/misc/yealink.c: unexpected response fd

Dat blijft heel lang doorgaan.

Welke kernel ik ook probeer, ook de recovery mode, niets helpt.

Iemand?
Server: Ubuntu 14.04 server edition
1 x Desktop: Mint 17.1
Netbook: Acer Aspire One Xubuntu 12.04.
Laptops: 1 x Asus Linux Mint 17.1, 1 x Acer XUbuntu 12.04

« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/06, 23:49:12 »
Die foutmelding ken ik niet. Een korte google zoektocht lijkt naar iets met USB te wijzen.  Je zou kunnen booten vanaf de Ubuntu CD, je harde schijven mounten en de gemaakte veranderingen terugdraaien, of even de inhoud van /etc/fstab hier posten. Welke commando's /aanpassingen heb je precies gedaan?

« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/09, 07:38:05 »
ik had gewoon de home dir op een andere partitie gemount. Ik heb de comp de hele nacht laten ratelen en 's ochtends
stond de teller op 400.000 en nog steeds optellend. Ik heb toen de computer maar gereset en toen startte alles weer normaal op.

« Reactie #3 Gepost op: 2008/10/09, 10:26:37 »
Werkt het nu wel met de nieuwe/home partitie erin? Dat 'tellen' zou erop kunnen wijzen dat de PC bezig was met controleren van je harde schijf. Geen meldingen in de logs?

Ben ook van plan aparte /home partitie te maken omdat ik binnenkort toch maar Ubuntu 8,10 ga installeren en dan een hoop zaken wil bewaren. Maar ik twijfel nu omdat je dan ook altijd de 'oude' problemen meeneemt naar het nieuwe systeem. Misschien beter om gewoon een aparte partitie te maken met daarop alle zaken die ik niet kwijt wil raken.
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

« Reactie #4 Gepost op: 2008/10/09, 11:04:36 »
@arie: dat is nou precies mijn twijfelpunt: wat moet je voor Ubuntu WEL bewaren en wat niet.
Voor mezelf (dus fotos, brieven, data etc etc) is dat wel duidelijk en daarvoor hoef ik geen aparte partitie.
Maar wat uit de 'oude' /home is voor de nieuwe install wel zinvol om te bewaren?
De instellingen en mailboxen van evolution?? Al weet ik niet precies waar ik die kan vinden, ze staan in de /home.
Ander voorbeeld: heb een wat oudere Medion scanner die ik na veel vijven en zessen wel keurig aan de praat heb gekregen met Xsane. Maar dat ging niet zomaar vanzelf. Die instellingen kan ik waarschijnlijk niet meenemen; of toch?
Suggesties welkom.
Herman Brood

« Reactie #5 Gepost op: 2008/10/09, 19:04:17 »
Citaat van: Peterbeter
@arie: dat is nou precies mijn twijfelpunt: wat moet je voor Ubuntu WEL bewaren en wat niet.
Voor mezelf (dus fotos, brieven, data etc etc) is dat wel duidelijk en daarvoor hoef ik geen aparte partitie.
Maar wat uit de 'oude' /home is voor de nieuwe install wel zinvol om te bewaren?
De instellingen en mailboxen van evolution?? Al weet ik niet precies waar ik die kan vinden, ze staan in de /home.
Ander voorbeeld: heb een wat oudere Medion scanner die ik na veel vijven en zessen wel keurig aan de praat heb gekregen met Xsane. Maar dat ging niet zomaar vanzelf. Die instellingen kan ik waarschijnlijk niet meenemen; of toch?
Suggesties welkom.
Je kunt het per applicatie bepalen. Stel een applicatie heet 'voorbeeld' , dan slaat deze applicatie je persoonlijke instellingen op in je home map in submap '.voorbeeld' , of in sommige gevallen 'gnome2/voorbeeld' danwel  'config/voorbeeld' . Je zou elk mapje in home zonder probleem kunnen verwijderen ( inclusief gnome2). Bij KDE staat het volgens mij in de map '.kde'. Zodra je de betreffende applicatie herstart wordt die map weer opnieuw aangemaakt met standaardwaarden. Je kunt ook even een zo'n map tijdelijk hernoemen om te kijken wat voor effect het heeft.

Ik weet nietwat je hebt gedaan om die scanner aan de praat te krijgen, maar ik vermoed dat het met drivers en systeeminstellingen (niet persoonlijke instellingen) te maken heeft, en deze instellingen en drivers zitten niet in de home map. Dus diezelfde handelingen zul je vermoedelijk opnieuw moeten doen als je Ubuntu opnieuw installeert.

« Reactie #6 Gepost op: 2008/10/09, 23:20:16 »
AptlyNamed: bedankt voor je uitleg over de mappenstruktuur en waar die te vinden is. Mij was zoiets wel opgevallen van enkele programma's, maar ik kon/kan de precieze struktuur nog niet helemaal precies vatten.

Die scanner heb ik na zoeken op dit forum en zelf uitproberen geinstalleerd op de beschreven manier ( o.a topic 27981). Dezelfde manier nog eens doen lukt dus ook nog wel.
Als ik dus goed samenvat, kan ik eigenlijk gewoon beter mijn persoonlijke bestanden (foto's brieven documenten) copieren en de rest (=de door diverse progs aangemaakte mappen en bestanden) door de nieuwe install laten doen.
Dan heb ik in elk geval een schone install.
Waarom maken mensen dan eigenlijk nog een aparte /home partitie?
Kun je dan niet beter alleen een 'personal docs' partitie maken?
Herman Brood

« Reactie #7 Gepost op: 2008/10/10, 00:14:48 »
Als ik dus goed samenvat, kan ik eigenlijk gewoon beter mijn persoonlijke bestanden (foto's brieven documenten) copieren  en de rest (=de door diverse progs aangemaakte mappen en bestanden) door de nieuwe install laten doen.
Dan heb ik in elk geval een schone install.
Ik zelf neem het liefst mijn hele home map mee omdat ik dan niet alleen documenten maar ook al mijn  email, favorieten, programmavoorkeuren etc. niet kwijtraak. Het is maar net hoeveel je aan die instellingen gehecht bent. Het voordeel van je home op een aparte partitie hebben is dat je de rest van de harde schijf kunt overschrijven met een herinstallatie zonder dat dat effect heeft op je home.

« Reactie #8 Gepost op: 2008/10/10, 11:08:33 »
Hoe groot is de (geschatte) kans dat mijn huidige Hardy Heron /home problemen gaat veroorzaken in een nieuwe install van Intrepid Ibex (over enkele weken).
In geval van Intrepid Ibex verandert er namelijk nogal wat (Netwerkmanager werkt compleet anders, de Kernel is drie stappen verder, andere Gimp etc etc).
Ik wil natuurlijk ook die zaken meenemen die jij hierboven noemt, maar dan wel zonder historische probleempjes.
Herman Brood

« Reactie #9 Gepost op: 2008/10/10, 11:53:00 »
Hoe groot is de (geschatte) kans dat mijn huidige Hardy Heron /home problemen gaat veroorzaken in een nieuwe install van Intrepid Ibex (over enkele weken).
In geval van Intrepid Ibex verandert er namelijk nogal wat (Netwerkmanager werkt compleet anders, de Kernel is drie stappen verder, andere Gimp etc etc).
Ik wil natuurlijk ook die zaken meenemen die jij hierboven noemt, maar dan wel zonder historische probleempjes.�
Ik zou het gewoon proberen. Als je toch problemen krijgt dan maak je een nieuwe gebruiker aan of hernoem je selectief bepaalde mappen in je oude home. Alleen applicaties die je als gebruiker opstart na het inloggen (KDE/Gnome, Gimp) bewaren in home instellingen, en dus niet de kernel. Bij linux gebruikt een applicatie standaard als het geen bijbehorende configuratiebestanden in home kan vinden de instellingen zoals die in /etc/ staan, die voor alle gebruikers gelden.

Ook alle systeeminstellingen waar je een wachtwoord voor moet invullen, zoals netwerkmanager, komen niet in home terecht, maar  in /etc/ ,  je verandert dan immers instellingen die voor alle gebruikers op het systeem gelden.

« Reactie #10 Gepost op: 2008/10/10, 12:35:58 »
Bedankt voor je aanvullingen.
Ga het gewoon proberen en als ik er mee in de knoop kom kun je dat hier op het forum lezen.
Herman Brood

« Reactie #11 Gepost op: 2008/10/11, 09:34:27 »
Bleek te maken te hebben met een USB stick.

Edit: Dacht ik, bleek USB telefoon te zijn.