Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ekiga geluid probleem  (gelezen 993 keer)

Ekiga geluid probleem
« Gepost op: 2008/10/14, 12:21:41 »
Ik heb het volgende gedaan:

- Ekiga geinstalleerd
- Bestaande FreeCall account ingevoerd (zoals op de FreeCall site staat: sip.voiparound.com ipv sip.freecall.com)

Dit werkt met een normale jack headset, maar....

- als ik bel krijg ik 2 foutmeldingen over de geluidskaart die je kunt wegklikken en vervolgens kun je gewoon bellen.

Er kan geen audiokanaal wordent geopend voor audio-ontvangst

Er is een fout opgetreden bij de geluidskaart tijdens het afspelen van geluid voor de audio-ontvangst. Controleer of uw geluidskaart niet bezet is en het aansturingsprogramma full-duplex ondersteunt.
De audio-overdracht is uitgeschakeld.
- ik krijg geen kies/beltoon
- als ik bij voorkeuren de geluiden test hoor ik alleen het klikje van erop drukken, maar niet het geluid zelf, tenzij ik dit tijdens een tel gesprek doe, dan werkt het wel...
- verder kan ik normaal telefoneren: ik hoor de ander en de ander hoort mij

Het vreemde is dat Skype for Linux wel gewoon werkt inkl kies/bel-toon.

Wie weet waar dit aan ligt?

VV

Offline Petervdw

• Lid
Ekiga geluid probleem
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/14, 12:40:22 »
Aan vuurvosje
Een tijdje geleden mee bezig geweest. Zag dat je de handleiding al hebt gelezen. Bij mij werkt het met een USB headset, maar misschien kun je ook met die minijack set van jou die GNOME ALSA Mixer via de Synaptic installeren. Daar zit meestal de pijn. Alleen die mixer laat duidelijk die telefoon mixer zien.
Soms paar keer opstarten voor ie het doet. De mixer voor de telefoon moet op plaats 0. Dat staat in die handleiding beschreven.
Misschien helpt het. Het geluid van die USB set is perfect. Geen echo, geen galm.
Vr.groet, peter

Oh ja, bij mij verschijnt ook een foutmelding over een video kaart die in de computer zit, maar die kan gewoon weggeklikt worden. Hij komt op als ik Ekiga aanklik.

Net even geprobeerd met een minijack setje, maar dan wordt de normale geluidskaart gebruikt. Dat is bij mij dan toch de GNOME ALSA Mixer. Geen hoofdletters om te benadrukken maar dat pakketje heet gewoon zo in de Synaptic. De standaard Alsamixer kun je gewoon laten staan. Wel even zoeken met al die schuufkes.

Ekiga geluid probleem
« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/14, 15:20:18 »
Thanx Peter.

Overigens op mijn Toshiba laptop (ook U8.04) heb ik net Ekiga/FreeCall binnen 5 min werkend gekregen zonder bijzondere instellingen (bovenstaande geldt voor mijn Medion 8000 desktop).  
Hmmm...

VV