Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: TV kijken via mplayer  (gelezen 775 keer)

TV kijken via mplayer
« Gepost op: 2008/10/10, 12:40:53 »
Kan er mij iemand helpen met het volgende probleem?

Ik ben nog maar pas begonnen met ubuntu en heb er al vele toffe uurtjes aan beleefd maar soms stoot ik wel eens op iets wat ik niet kan oplossen. Zo is er het volgende probleem. Ik wil via mplayer tv kijken. Dit lukt aardig maar geluid heb ik niet. Mijn vraag is wat zou ik niet juist ingesteld hebben. Ik start mplayer op via een scriptje dat ik hieronder plaatste.

#!/bin/bash
# =======================
# Script om TV te kijken via mplayer
# =======================
input=0
freq=623.250

mplayer -tv driver=v4l2:device=/dev/video0:input=$input:chanlist=europe-west:width=640:height=480:outfmt=i420:freq=$freq:amode=1:alsa:adevice=hw.0,1 -vc rawi420 -vo xv tv:// &
&

Ik heb dus prachtig beeld maar geen geluid terwijl ik wel geluid heb als ik naar een cd wil luisteren.

TV kijken via mplayer
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/10, 14:30:10 »
Ik kijk zelf tv via VLC met deze eigenschappen in de starter:

vlc -I dummy pvr:// :pvr-device="/dev/video0" :pvr-norm=0 :pvr-frequency=-1 :pvr-bitrate=-1 &

Kanalen wisselen doe ik met een aantal scriptjes die in een lokale Bin map staan. Nederland 1 (Haarlem, UPC Kabel) is als volgt:

#!/bin/bash
#Nederland 1
ivtv-tune --frequency 216,00MHz

Dat scriptje heet..verrassend :)  "1" en als die uitvoer kan ik ook met mplayer kijken en luisteren met een simpele "mplayer /dev/video0"

Overigens is Xine ook mogelijk met:

ptune-ui.pl -d /dev/vdeo0 & cat /dev/video0 | xine stdin://mpeg2 &

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Linux op je desktop: Digiplace - http://www.digiplace.nl

TV kijken via mplayer
« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/14, 12:30:18 »
Ik ga dit zeker even uittesten. Zal wel maar voor dit weekend zijn want deze week ben ik niet thuis.

In ieder geval bedankt voor de tip digiplace

Indien nog andere oplossingen "shoot" zou ik zeggen