Wat er precies is misgegaan weet ik niet, maar volgens mij zou je kunnen proberen de fstab aan te passen. De hieronder staande fstab zou volgens mij moeten werken:
# /etc/fstab: static file system information.
#
#
proc /proc proc defaults 0 0
# /dev/sda1
UUID=7443dd01-4baa-4662-b4e0-6f7b61b4ddcb / ext3 defaults,errors=remount-ro 0 1
# /dev/sda2
UUID=362ec242-912b-404a-84cf-dc9849b0a3a7 none swap sw 0 0
/dev/sdb1 /mnt/sdb1 ext3 relatime 0 2
/dev/cdrom /media/cdrom0 udf,iso9660 user,noauto 0 0Je kan dit proberen door een backup te maken van de oude fstab zodat je die kan herstellen als de nieuwe niet werkt:
sudo cp /etc/fstab /etc/fstab.backupVervolgens maak je een nieuwe fstab:
sudo gedit /etc/fstabje verwijdert de oude fstab en copieert de nieuwe zoals hierboven, en bewaart deze.
Vervolgens start je opnieuw op, als het goed is werkt het systeem dan net zoals hiervoor. Maar pas op, laat eerst iemand anders die er echt verstand van heeft op dit forum zijn akkoord geven om dit te proberen!
De kleine harde schijf kan je dan vinden in: /mnt/sdb1
Ik vermoed dat de link naar je cd speler niet /dev/cdrom moet zijn, maar /dev/hdc1.
Dan zou je de laatste regel van de fstab hierboven moeten vervangen door:
/dev/hdc1 /media/cdrom0 udf,iso9660 user,noauto 0 0Maar zeker weten doe ik dit niet!
Mocht de boel in de soep lopen met een nieuwe fstab, dan kan je opnieuw opstarten met een live-cd, en van daar uit je harde schijf mounten om vervolgens je fstab te herstellen.
Open in de live-cd een terminal. Voer de volgende commandos uit:
sudo mkdir /mnt/schijfsudo mount /dev/sda1 /mnt/schijfen
sudo cp /mnt/schijf/etc/fstab.backup /mnt/schijf/etc/fstabVervolgens zou bij opnieuw opstarten de boel weer hersteld moeten zijn..
Iemand advies???