Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Msn (alle verschillende clients.)  (gelezen 3036 keer)

Dwarrel

• Gast
Msn (alle verschillende clients.)
« Gepost op: 2008/09/22, 16:47:19 »
Bij elk msn programma wat ik probeer krijg ik regel matig disconnecties. Hij maakt daarna meteen weer verbinding en dat lukt ook gewoon. Het probleem is alleen dat ik niet altijd zie dat hij weer eens zijn verbinding kwijt is wat voor mij en andere erg frustrerend is. Ik heb zelf echt geen idee hoe dit komt en aangezien het bij alle verschillende clients gebeurd moet het denk ik wel iets van ubuntu zijn. Het kan ook niet de router zijn aangezien alle andere mensen in dit studentenhuis op de zelfde router zitten zonder ook maar enig probleem.
Heeft iemand dit ook meegemaakt of weet iemand een mogelijke oorzaak.

(ik heb dit zowel met ubuntu 8.04. als 8.10)

« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/22, 22:26:39 »
Start eens amsn o.i.d. in de terminal op, bij een fout/disconectie kan je zien wat er fout gaat.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Speedboy

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2008/09/22, 23:05:50 »
Heb je dat altijd al gehad of is dat probleem pas onlangs ontstaan?  Want ik hoor wel meer mensen de laatste weken klagen over msn. (en ieder van hen gebruik de "gewone" livemessenger)

Dwarrel

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2008/09/22, 23:09:25 »
Citaat van: Speedboy
Heb je dat altijd al gehad of is dat probleem pas onlangs ontstaan?  Want ik hoor wel meer mensen de laatste weken klagen over msn. (en ieder van hen gebruik de "gewone" livemessenger)
het is inderdaad pas de afgelopen weken, hoewel dat nu misschien al meer dan een maand zo is.

Gijsbert: ik zal vanaf nu amsn maar even draaien via terminal.

Dwarrel

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2008/09/23, 13:12:38 »
Gijsbert als ik amsn draai in terminal en hij disconnect dan geeft de terminal daar geen melding van. Dus meer informatie heb ik nog niet:(.

Iemand anders nog een idee?

« Reactie #5 Gepost op: 2008/09/23, 13:59:11 »
Probeer anders eens een ander programma zoals KMess of Emesene.

Dwarrel

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 2008/09/23, 17:03:36 »
Citaat van: Vistaus
Probeer anders eens een ander programma zoals KMess of Emesene.
Lees de titel aub even of mijn eerste post. ;)

« Reactie #7 Gepost op: 2008/09/23, 18:57:10 »
Start dan eens wat van die andere programma's op. Misschien geven die wel een foutmelding.

Dwarrel

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 2008/09/23, 19:22:58 »
ik ben het nu aan het monitoren met een plugin voor amsn, hopelijk geeft dat wat info.

« Reactie #9 Gepost op: 2008/09/23, 19:26:52 »
Citaat van: Nunslaughter
Start dan eens wat van die andere programma's op. Misschien geven die wel een foutmelding.
Dat is inderdaad wat ik bedoelde.

Offline chaos7

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2008/09/23, 23:35:41 »
klinkt bij mij als zijnde kabelmodem kapot.
heb ook zoiets gehad, er op en er af.
werd er gek van
bleek mijn modem kapot te zijn

greetz
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt

Offline Mij

• Lid
« Reactie #11 Gepost op: 2008/09/23, 23:49:23 »
De MSN-servers liggen er regelmatig uit: ook mensen die WLM (MSN) hebben, hebben dit ook regelmatig.

Dwarrel

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 2008/09/24, 07:07:58 »
Citaat van: chaos7
werd er gek van

greetz
Hier zaten wij ook al aan te denken, maar helaas vind @home dat het niet de modem kan zijn..... Najah tijd om nog een keer te gaan bellen.

« Reactie #13 Gepost op: 2008/09/24, 09:11:37 »
Citaat van: Dwarrel
Citaat van: chaos7
werd er gek van

greetz
Hier zaten wij ook al aan te denken, maar helaas vind @home dat het niet de modem kan zijn..... Najah tijd om nog een keer te gaan bellen.
Dan kan het ook nog de router zijn, hadden wij vroeger ook (moesten wel handmatig telkens de router resetten). Een firmware update van de router heeft het toen opgelost.

Doan kan natuurlijk ook gelijk hebben. Vorige week had ik constant problemen om op het netwerk te geraken, maar ik gebruik het veel te weinig om te zeggen of de problemen er deze week ook waren.

Hebt ge toevallig nog een windows installatie op dezelfde pc? Anders daar eens mee testen.

Dwarrel

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 2008/09/24, 10:05:51 »
Windows ook even getest, zelfde probleem. Denk dat ik het dus toch buiten mijn eige pc moet gaan zoeken.

« Reactie #15 Gepost op: 2008/09/24, 12:36:31 »
Het kan niet aan de MSN-servers liggen. Ik geef toe dat ze er wel eens uit liggen, maar ik heb het maar zelden.  Nog niet eens 1 keer in de maand.