Ik heb nog twee eigenlijk echt hinderlijke problemen met mijn hardy-installatie, die me bijna terug duwen naar xp (al geef ik nog lang niet op). Ik heb al overal gezocht en al alles wat ik vond geprobeerd, maar ik krijg ze niet weg. Als je een oplossing hebt voor al is het maar 1 ervan, geef hem asjeblieft
1. Ik kan niet afsluiten, noch afmelden, noch van gebruiker wisselen
Wanneer ik 1 van die drie wil doen, begint ubuntu eraan, maar bevriest hij op een scherm met mijn bureaubladachtergrond en mijn muis, die ik niet meer kan bewegen. Nu, het is geen vertraagde afmelding, want dat probleem is reeds gekend in ubuntu, maar een echte blokkering (het langste dat ik al gewacht heb is 8 uren). Om mijn pc te laten verder werken, moet ik gewoon manueel afsluiten (de aanknop induwen), wat allesbehalve goed is voor mijn, reeds substantieel versleten, computer.
In het begin kreeg ik die hele network-manager rompslomp. Ik heb dan network-manager vervangen door wicd, zodat die weg was. Nu krijg ik na het induwen van mijn aanknop nog vier lijnen console-output, eindigend met "executing /etc/rc.local", gevolgd door het einde van de afsluit-voortgangbalk.
2. Flash (youtube e.d.) werken nog steeds niet behoorlijk
Ik had eerste de officiƫle adobe flash (nonfree-flashplugin), welke firefox om het youtubufilmpje gewoon deed afsluiten. Daarna heb ik gNash geprobeerd, werkt goed, maar de helft van de functies in een flash-filmpje werkt nu niet meer (ik kan bijvoorbeeld het volume bij youtube niet meer aanpassen). Iemand een idee van hoe ik filmpjes kan draaien zonder er echt voor te moeten werken?