Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kubuntu  (gelezen 2226 keer)

marco62

• Gast
Kubuntu
« Gepost op: 2008/08/25, 22:35:53 »
Kan iemand mij vertellen hoe ik een bestand wat is gedownloded kan installeren in kubuntu? Omdat ik mail van live.nl niet kan openen wil ik firefox installeren, Dit bestand staat na downloden locaal, maar ik kan via de beschreven procedures (elders in dit forum) niet geopend en geinstalleerd krijgen

Offline siegi

• Lid
Kubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/25, 22:39:51 »
Firefox zit gewoon in de ubuntu softwarebronnen en installeer je dus op volgende methode.
http://wiki.ubuntu-nl.org/SoftwareInstalleren#SynapticenAdept
Kijk even bij adept.

marco62

• Gast
Kubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/25, 23:02:47 »
Bedankt voor je snelle reactie, Zelf ben ik zo ver ook gekomen. Binnen Adept gezocht maar kan daar niets over firefox vinden. Pikant detail is misschien dat ik met versie 6.06 werk.
Ik heb ook versie 8.04 gedownload en geinstalleerd maar hierin geeft de pakket manager een fout melding over een setip versie. De versie 6.06 werkt prima.

Offline siegi

• Lid
Kubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2008/08/25, 23:07:32 »
Bij adept kan normaal kijken naar de software bronnen, zijn deze op het eerste tabblad allemaal aangevinkt behalve source?

Juiceh

• Gast
Kubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2008/08/26, 02:30:36 »
terminal openen en "firefox" intypen, start automatisch

Offline siegi

• Lid
Kubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2008/08/26, 16:58:57 »
Citaat van: Juiceh
terminal openen en "firefox" intypen, start automatisch
firefox is niet standaard geïnstalleerd in kubuntu. Men heeft daar namelijk het alternatief konqueror.

marco62

• Gast
Kubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2008/08/26, 22:51:36 »
Antwoord op de vraag van "siegi" is dat binnen adept alles als "instaled" staat geregistreerd en "source" niet in de lijst is te vinden. Bij het zoeken komen wel een aantal meldingen waarin de tekst source staat.
Ga ik naar adept en zoek firefox en vink "niet geregisteerd" aan dan verschijnt firefox webbrouser wel maar als niet actief. Ik kan het programma niet aanvinken.
Mijn conclusie is wel dat Kubuntu firefox wel kent, de ham vraag is hoe ik het programma actief krijg.

Wie helpt mij verder?

Offline siegi

• Lid
Kubuntu
« Reactie #7 Gepost op: 2008/08/26, 22:53:54 »
Wat zegt hij als je het volgende doet.  (het is redelijk moeilijk om een gui op afstand uit te leggen)
alt f2 > konsole > sudo apt-get install firefox
let op hij vraagt je wachtwoord, je ziet geen sterretjes maar dit is normaal.

Kubuntu
« Reactie #8 Gepost op: 2008/08/26, 23:00:21 »
(Heb je je gehele systeem al ge-update?)
En mischien valt je oplossing anders hier uit te halen ;)
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=786232
(dus je moet ergens via instellingen bij de 'additional repositories' (de Pakketbronnen)
de vakjes aanvinken van downloadbaarheid... iig dat werkt in synaptic)
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

marco62

• Gast
Kubuntu
« Reactie #9 Gepost op: 2008/08/28, 22:11:26 »
Ik heb de opdracht regel in konsole ingevoerd en krijf de onderstaande melding:
"Pakket firefox niet beschikbaar hoewel er naar verwezen wordt door een ander pakket. Mogelijk dat het pakket ontbreekt, verouderd is,of enkel beschikbaar is van een andere bron. Echter, de volgende pakket vervangen dit: libness3. E: pakket firefox heeft geen installeerbare kandidaat."
Nu kan ik "libness3" op een zelfde wijze installeren, maar heb ergens gelezen dat ik voorzichtig moet zijn met opdrachten in konsole in te voeren.
Is er iemand die mij wegwijs wil geven?

Offline siegi

• Lid
Kubuntu
« Reactie #10 Gepost op: 2008/08/28, 22:17:50 »
sudo apt-get update en dan sudo apt-get install firefox

En als dit niet werkt.
alt f2 > kate /etc/sources.list

En de inhoud hier posten.

marco62

• Gast
Kubuntu
« Reactie #11 Gepost op: 2008/09/01, 21:30:41 »
Ik heb bovenstaande opdrachten uitgevoerd, echter zonder resultaat. De update wordt uitgevoerd, maar het installeren van firefox geeft dezelfde foutmelding als op 23-8-2008

De opdracht in kate geeft ook geen resultaat. Als ik de root door blader kan ik d emap "ect" wel vinden maat het bestand soures.list is niet aanwezig.

Ik vraag mij af of het niet eenvoudige is om Ubunto te installeren ipv Kubunto. In Ubunto zit firefox schijnbaar standaard geinstalleerd en mij behoefte aan firefox komt enkel omdat bepaalde sites en hotmail niet goed werken. Als web brouwser is konqueror voor mij voldoende.

Wie kan mij het verlossende antwoord geven?

Kubuntu
« Reactie #12 Gepost op: 2008/09/01, 22:16:21 »
"
En mischien valt je oplossing anders hier uit te halen wink
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=786232
(dus je moet ergens via instellingen bij de 'additional repositories' (de Pakketbronnen)
de vakjes aanvinken van downloadbaarheid... iig dat werkt in synaptic)
(NIET DE CD-ROM AANVINKEN!)
"
Dit al geprobeerd?
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

marco62

• Gast
Kubuntu
« Reactie #13 Gepost op: 2008/09/14, 19:38:52 »
Het probleem is opgelost, niet gelukt in Kubuntu maar door Ubuntu te installeren. Hiermee kan ik alle sites zonder foutmeldingen benaderen. Tevens biedt het de functionaliteit dat het een WPA codering kan toepassen bij een draadloos netwerk.

Ik bedank iedereen die mee heeft gedacht.

Wat de meerwaarde van Kubuntu is kan ik niet bedenken, behalve dat het iets meer op Windows lijkt, maar ook mer Ubuntu kun je snel aan de slag.
Ik ga verder met mijn verkennings tocht.

Kubuntu
« Reactie #14 Gepost op: 2008/09/14, 23:42:37 »
Voor een beginner is het misschien prettiger om met ubuntu i.p.v.kubuntu te beginnen.Er zitten nogal wat programma's in kubuntu die erg uitgebreid zijn en dan verlies je gauw het overzicht.Met ubuntu is het allemaal mooi overzichtelijk en leer je op een rustige manier de programma's kennen
Kubuntu 20.04