Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Panels en Desktop onder Xubuntu  (gelezen 833 keer)

Offline Leekje

• Lid
Panels en Desktop onder Xubuntu
« Gepost op: 2008/09/25, 19:58:46 »
Hallo
Ik heb Xubuntu geïnstalleerd en ben zoals ik gewend was onder Ubuntu bezig geweest met allerlei symbolen toe te voegen aan het Xfce bovenste panel. Nadat ik wat had verwijderd gingen de items die uiterst rechts op het paneel stonden (netwerk, digitaleklok en uitschakelen naar links verschuiven over de panelbalk.
Ik heb geprobeerd met de rechtermuisknop verplaatsen de 3 symbooltjes te verplaatsen (werkt wel onder gnome) maar dat hielp niet
Weet iemand een oplossing
Tweede vraag hoe krijg je een applicatie op het paneel en/of op de desktop. Dat was onder Ubuntu gnome erg makkelijk. In de applicatielijst rehtermuisknop en toevoegen aan desktop en paneel. Maar hoe werkt dit onder Xubuntu Xfce ?
graag jullie advies
groet
Gijs

Offline idefix

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/26, 07:41:05 »
Hallo,

je hebt waarschijnlijk de "tasklist" verwijderd, waarin je kan zien welke toepassingen momenteel lopen. Dit is tamelijk breed, dus als je hem verwijdert, maken alle items die rechts lagen, een sprong naar links.

Je kan dit oplossen door op het paneel in kwestie te gaan, rechts te klikken, "add new item" te kiezen in het popup menu (in het Nederlands: "nieuw item toevoegen" of zoiets).Dan scroll je naar beneden en kies je "separator or spacing": dat is dus lege ruimte. Vink de optie "expand" aan et voil
Support bacteria. They're the only culture some people have.

Offline Leekje

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/09/26, 09:23:09 »
Hallo Idefix,
Ik weet niet of ik de tasklist heb verwijderd, ik heb wel een aantal malen Verve commandoregel toegevoegd in de hoop dat mij dat het terminalsymbooltje zou opleveren. Maar ik kreeg alleen maar lege vakken. Daar kon ik wel wat invoeren , maar geen bash opdrachten. Ik heb ze daarna verwijderd en misschien wel te veel want toen schoof alles naar links. Dankzij jouw suggestie is het nu weer normaal
Ook het toevoegen van applicatie  gaat nu goed, zij het dat ik wel de juiste icoontjes wil hebben dus dat wordt even zoeken.
Bedankt voor de opgedragen oplossing !

Offline idefix

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2008/09/26, 09:56:41 »
Kijk eens onder /usr/share/pixmaps. Daar staan veel icoontjes.
Support bacteria. They're the only culture some people have.

Offline Leekje

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2008/09/26, 10:27:15 »
Inderdaad, daar had ik ze net 5 minuten geleden gevonden. Ik had op de desktop naar de eigenschappen van het icoon Firefox gekeken en daar de directory gezien.
Bedankt voor de tips
groet
Gijs