Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Drupal CMS op localhost notebook.  (gelezen 851 keer)

Offline force317

• Lid
Drupal CMS op localhost notebook.
« Gepost op: 2008/09/14, 21:42:13 »
Ik gebruik al en klein jaar Plone CMS als Intranet oplossing. Maar gezien de weinige hostingservices voor Plone cms en het grote aanbod van hostingservices die PHP applikaties ondersteunen, wil ik de mogelijkheden gaan onderzoeken van pakketten Joomla en Drupal voor de konstruktie van een extern te hosten website. Uiteindelijk koos ik voor Drupal. Vanuit Ubuntu pakketbeheer is er alleen een oudere versie 5 te downloaden en geen versie 6.

Is versie 6 te verkrijgen als een makkelijk te installeren debian package ? Is dit dan combineerbaar met Xampp for Linux ?
Momenteel in gebruik op mijn hardware : Ubuntu 13.10, Kubuntu 13.10, Windows 7 Home, Windows 8.1 Home.

« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/14, 22:25:03 »
OF ie beschikbaar is als debian package weet ik niet... Wel heb ik 'm een keer rechtstreeks met PHP op de Ubuntu (met LAMP install) geinstalleerd. GIng prima...

Ik heb dat gedaan door eerst gewoon de zip te downloaden van de site van Drupal en toen mbv gksudo nautilus gecoppieerd naar de juiste directory. Daarna wel ff de juiste rechten toegepast op de benodigde bestanden.

Hierdoor kreeg ik in elk geval een mooie install van Drupal

Succes ermee...

Offline HP

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/09/15, 16:27:14 »
Citaat van: force317
...........Drupal. Vanuit Ubuntu pakketbeheer is er alleen een oudere versie 5 te downloaden en geen versie 6.
Is versie 6 te verkrijgen als een makkelijk te installeren debian package ? Is dit dan combineerbaar met Xampp for Linux ?
Het beschikbaar zijn van een versie van Drupal heeft echt vrijwel niets met de versie van Ubuntu te maken. Hooguit benodigdheden voor Drupal, te weten een Apache-server met MySQL en PHP, die zijn van belang.

Het installeren van Drupal is niets meer dan het unzippen of untar.gz-en van de versie naar de juiste folder: meestal is dat de /var/www als je een Ubuntu server-installatie hebt.

Is dat gelukt, dan typ je http://localhost/ in je browser en ga je naar de [drupaldir]. Klaar....
--
Taking on nearly religious proportions, the established monetary institution exists as one of the most unquestioned forms of faith there is. How money is created, the policies by which it is governed, and how it truly affects society, are unregistered interests of the great majority of the population. [Zeitgeist addendum]

Eider

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2008/09/15, 16:41:34 »
Ik draai ook Drupal hier onder Ubuntu. Gewoon van de site downloaden en installeren in /var/www   gaat prima

Weet waar je aan begint want Drupal is niet echt makkelijk naar mijn mening ;)