Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mythbuntu blijft bij opstarten hangen  (gelezen 638 keer)

Bantoe

  • Gast
Mythbuntu blijft bij opstarten hangen
« Gepost op: 2008/08/26, 21:28:18 »
Als ik de zojuist geinstalleerde versie van Mythbuntu wil starten komt hij niet verder dan 'Bezig met starten bureaublad-beheerder'. Ik heb het idee dat het programma in een loop terecht komt en maar steeds hetzelfde blijft doen.
Na verschillende keren de stroom er af gehad te hebben en opgestart te hebben in de recovery modus, kom ik er niet verder mee.
Kan ik het programma starten vanuit de prompt? Welk commando heb ik daar dan bij nodig?

Dick

Mythbuntu blijft bij opstarten hangen
« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/05, 18:43:23 »
Ik weet niet precies hoe het bij Mythbuntu gaat maar ik neem aan dat je de backend eerst moet opstarten. Als je in Synaptic staat en op Mytbuntu staat en dan eigenschappen kan je zien welke bestanden er zijn geïnstalleerd, kijk vooral bij de bestanden die voorafgegaan worden door bin. In Myth starte ik deze zo op sudo Mythbackend. Sudo moet eigenlijk niet nodig zijn volgens Gandyman, maar was de enigste manier om de backend draaiende te krijgen. Wat leeswerk https://help.ubuntu.com/community/MythTV_Gutsy_Backend_Frontend_Desktop

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Bantoe

  • Gast
Mythbuntu blijft bij opstarten hangen
« Reactie #2 Gepost op: 2008/09/07, 15:24:39 »
Gedankt Gijs! De link heeft mij geholpen Mythbuntu aan de praat te krijgen, samen met een nieuwe versie van Mythbuntu als iso bestand op een schijfje.

Probleem blijft dat de Hauppauge PVR 150 geen signaal geeft. Ik heb daar in een ander draadje iets over gevraagd, maar de oplossing nog niet gevonden. Met ctrl alt F2 krijg ik de melding:

Unable to access MythTV Perl API. Try with --verbose to find out why.

Ik vermoed dat er mogelijk oudere versies van de driver op de schijf staan en dat die er af moeten. Alleen, hoe doe ik dat?

Dick