Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: scherm te groot voor...scherm  (gelezen 1136 keer)

Offline SVW

• Lid
scherm te groot voor...scherm
« Gepost op: 2008/08/27, 11:40:21 »
Ik heb sinds kort een MSI Wind, dat is zo' n nieuwe mini-laptop en daarop heb ik Ubuntu 8.04 geinstalleerd. Dat gaat allemaal prima op 1 klein ding na. Dat is dat mijn scherm (10") te klein is voor sommige toepassingschermpjes zoals bv de configuratie van geluid of Evolution. Hierdoor kan ik dus software niet installeren of zaken aanpassen. Wat natuurlijk redelijk irritant is. Weet iemand hoe dit probleem opgelost kan worden. Kan al zeggen dat aanpassen van de resolutie niet helpt.

« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/27, 14:15:33 »
wat voor videokaart zit erin?

grtn, Frank
Mac OS X  El Capitan  dualboot met Ubuntu 15.10

Offline SVW

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/27, 14:20:17 »
de standaard geleverde video kaart ; http://global.msi.com.tw/index.php?func=proddesc&prod_no=1474&maincat_no=135&cat2_no=&cat3_no=

geen idee hoe het ding precies heet.

« Reactie #3 Gepost op: 2008/08/27, 15:20:14 »
Met (in terminal) gconf-editor  typen opent de gnome configuratie editor. Onder apps kun bij Evolution b.v. de standaard schermgrootte opgeven waarin het opgestart wordt. Niet ideaal, maar misschien werkbaar.
Wie de gemakkelijkste weg niet zoekt is een luiaard. :)
Linux User #228066

Offline SVW

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2008/08/27, 18:19:54 »
Zoals het er staat klinkt het heel logisch maar die config in een terminal daarvan weet ik niet zo goed hoe dat moet. zeker omdat ik al een foutmelding krijg dat mijn comp het niet kan vinden. En die apps zegt me ook vrij weinig.

« Reactie #5 Gepost op: 2008/08/27, 20:59:42 »
Je moet letterlijk typen: gconf-editor

Je krijgt dan een grafisch programma waar je van alles in te stellen.
Linux User #228066

Offline SVW

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2008/08/27, 21:30:56 »
Aha, en waar dan precies onder apps/evolution

« Reactie #7 Gepost op: 2008/08/27, 21:57:02 »
Bij apps, evolution, shell, view_defaults. Bij height/width kun je het aantal pixels opgeven waarin evolution opstart.
Linux User #228066