Ik zit met een soortgelijk probleem. Mijn updatemanager geeft aan dat er updates zijn. Er staat alleen een kernel in, eindigt op 19. Ik heb er een nieuwere in en krijg deze er niet in. Ook komen er geen andere updates binnen. Heeft iemand een idee misschien? medibuntu uit of aan maakt geen verschil.
gksudo gedit /etc/apt/sources.listJe was gedit vergeten.... :-)Overigens een goede tip.
Helaas werkt ook niet. Kijk morgen wel weer we komen er altijd uit. Weer een uitdaging.THX zover natuurlijk.
Het lijkt wel, alsof je meerdere gebruikersaccounts hebt op je computer, en dat je niet in het beheerdersaccount zit.... Want dan heb je dat ook. Alleen de gebruiker die tevens beheerder is, mag namelijk systeemingrepen doen.
Dit lijkt idd een kernel probleem.Je start op met de verkeerde kernel, die je waarschijnlijk van een verkeerde bron hebt opgehaald.Heb je soms naast Medibuntu ook nog Virtualbox geinstalleerd ??Die installeerd ook een kernel waarmee je niet moet booten.
Oke gevonden maar moet ik er 1# of 2 ## voor zetten. Bij de meeste regels staan er 2 en enkele 1.
Ik kan het niet vaak genoeg zeggen: als je een stabiel systeem wil, zet dan backports en proposed NIET aan!Uitzondering alleen wanneer je een tester bent. Of wanneer je net dat ene pakketje wil hebben. Maar in dat laatste geval wil je na het binnenhalen van dat pakketje, backports en/of proposed gelijk weer uitzetten.