Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: partitiebewerker  (gelezen 985 keer)

partitiebewerker
« Gepost op: 2008/08/17, 17:05:47 »
Hallo,

Ik wilde een partitie verkleinen om een extra partitie bij te maken. Maar als ik partitiebewerker opstarrt (gparted) blijf het vakje grijs van vergroten/verkleinen. Op welke manier kan ik mijn partities toch beheren?

Groetjes,

Daniel

Offline spawn

• Lid
partitiebewerker
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/17, 17:14:35 »
waarschijnlijk omdat de partitie al geboot is, als je met de live cd opstart zou het wel moeten werken.
als het een windows partitie is zou ik wel even opletten met eerst defragmenteren zie daarvoor de ubuntu documentatie.

groeten spawn

edit: je was me voor arie haha
''the quieter you become, the more you are able to hear''

partitiebewerker
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/17, 17:20:31 »
Hoi,

Bedankt voor jullie antwoorden.  Ik ben nu de iso aan het binnenhalen. Jullie horen er nog van.

@spawn  Windows staat er niet meer op, dus dat probleem heb ik niet. :P

partitiebewerker
« Reactie #3 Gepost op: 2008/08/17, 19:57:24 »
Ik heb een nieuwe partitie aangemaakt. Dit is dus gelukt. Maar waarschijnlijk ben ik iets vergeten. Ik kon alleen kiezen voor primaire partitie. Logische partitie kon ik niet kiezen. Ik weet niet of dit wat uitmaakt. Maar nu het volgende. Ik kan niks naar die partitie kopieeren. Ik schijn ook geen rechten te hebben op die schijf. Ik heb als root geprobeerd de rechten aan te passen, maar dit wil ook niet. Ik zag nog wel iets voorbij komen van "mount point" maar dit stond blanco. Dus ik weet niet of hier wat ingevuld moet worden.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
partitiebewerker
« Reactie #4 Gepost op: 2008/08/17, 19:59:38 »

partitiebewerker
« Reactie #5 Gepost op: 2008/08/18, 18:42:22 »
Allen bedankt. Het is gelukt. (sorry voor het late bericht, maar wegen omstandigheden kon het niet anders)

Groetjes,

Daniel