Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: MP3 file(ext HD) blokkeert Ubuntu(wijz. mode: pictogrammen naar lijst)  (gelezen 1662 keer)

Offline Harry

• Lid
HD: Lacie 320 Gb. met div. files.(NTFS)
De file: MP3, waar muziek in staat, heb ik zowel in de lijstmode als in de pictogrammode met het programma Amarok steeds normaal kunnen gebruiken.
Heb echter tijdens afspelen met Amorak (ca. 500 mp3's in afspeellijst) de computer uitgeschakeld door de netspanning te verbreken.(ivm onweer).
Als ik MP3 files  start kan ik kiezen in het scherm Bestandsbeheer tussen Pictogrammen of Lijstweergave.
In de mode: Pictogrammen werkt het afspelen normaal, ga ik echter naar: Lijstweergave dan wordt het scherm Bestandsbeheer donkerblauw en loopt de computer vast.
Na opnieuw opstarten kan ik de lijstweergave niet meer veranderen in Pictogramweergave
Er staan nog tig programma's op de ext. HD doch deze werken allen normaal.

In de Pictogrammenmode wordt linksonder in het scherm het aantal items aangegeven,(bij mij 6600)
in de Lijstweergave staat:  0 items.
Heb Amarok al verwijderd en opnieuw geinstalleerd maar dit geeft geen verandering.

Ik heb ter kontrole de HD ook met Vista gekontroleerd en daar werkt alles in de diverse modes normaal.

Wat gaat hier fout???
Harry.
Harry
Maastricht

MP3 file(ext HD) blokkeert Ubuntu(wijz. mode: pictogrammen naar lijst)
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/11, 23:35:18 »
Zomaar een idee, herinstalleer Nautilus eens.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Harry

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/12, 11:36:55 »
Citaat van: Gijsbert
Zomaar een idee, herinstalleer Nautilus eens.

Met vriendelijke groet,

Gijs
Nautilus was reeds geinstalleerd. Als ik Nautilus start (na herinstallatie) in  het Terminalvenster komt: Bestandsbeheer en als ik daarin de ext. HD opstart en de MP3-file kies, doet deze dit in de Lijstmode en wordt het scherm donker.
Hierna is het alleen nog mogelijk om Geforceerd Afsluiten te gebruiken.

Als ik heel snel ben kan ik, tijdens opstarten van de MP3-file, de Lijstmode nog veranderen in Pictogrammen maar dit lukt maar ca. eens per 20 maal.

Vriendelijke groeten, Harry.
Harry
Maastricht

Offline jan11000

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2008/08/12, 12:08:04 »
Preview uitzetten in nautulis.
Cache uitzetten in nautulus.
De map met mp3, move alles naar meerdere submappen, misschien is er 1 file die beschadigd is.

Offline Harry

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2008/08/12, 19:28:08 »
Citaat van: jan11000
Preview uitzetten in nautulis.
Cache uitzetten in nautulus.
De map met mp3, move alles naar meerdere submappen, misschien is er 1 file die beschadigd is.
Preview en Cache, waar te vinden???

Na verdeling in 10 submappen bij starten van deze mappen hetzelfde resultaat als de oorspronkelijke ,ongedeelde map.
Harry.

N.B. Om dit op te lossen lijkt het mij het beste om een 3e interne HD in te bouwen en daar Ubuntu op te installeren.
Zo kan ik dan helemaal opnieuw beginnen en kijken of het probleem is opgelost.
Later kom ik dan op e e a. terug.

Iedereen bedankt,
Groeten, Harry.
Harry
Maastricht

Offline Harry

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2008/08/16, 22:59:38 »
Heb op een nieuwe (3e) interne schijf van 320Gb. 8.04 geinstalleerd en er doen zich geen van genoemde problemen meer voor.

Alles werkt naar wens zoals voorheen.

Dank aan mijn helpers.

M.V.G. Harry.
Harry
Maastricht