Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Oude problemen terug na update VLC  (gelezen 1239 keer)

Oude problemen terug na update VLC
« Gepost op: 2008/08/11, 05:47:30 »
Na de laatste update van de VLC media player spelen de video's op de homepage van Bloomberg.com weer zonder geluid af. Ik heb al wat veranderd in Instellingen/Preferences/Audio, maar moest dat gauw terugzetten, want het werd er alleen maar erger op. Maar niet getreurt, op dit forum zijn mensen die van de hoed en de rand weten. Die weten vast wat ik wel moet wijzigen om weer geluid te krijgen. Graag.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/11, 10:02:35 »
Zeer geachte Heer Degenhart kijkt U eens op mijn googlepages bij artikel 9.
Afstellen van VLC .
U heeft wel beeld neem ik aan dus doe alleen de afstelling qua Audio.
Met vriendelijke groet hoogachtingsvol Tom.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/12, 02:00:05 »
Heer Wandarooze, het moet aan Bloomberg liggen, want alles doet het nu goed, behalve de video's op deze site. Uw raadselachtige mededeling: (pulse audio contra VLC probleem) begreep ik pas toen ik uw duitse versie had gelezen. Waar kennis van vreemde talen al niet goed voor is.

« Reactie #3 Gepost op: 2008/08/12, 05:48:37 »
Heer Wandarooze, het door u gegeven commando: sudo rkhunter -check  (onder punt 16, Veiligheid) werkt niet. Indien in Terminal ingevoerd krijg ik terug: Invalid option specified: -check . Hoe krijg ik de boel toch gescand?

« Reactie #4 Gepost op: 2008/08/12, 07:04:29 »
Het lag toch niet aan Bloomberg. Tijdens de laatste update was stiekum mozilla-plugin-vlc geïnstalleerd. Die heb ik er dus weer uitgegooid. Alles werkt nu weer als vanouds. Bedankt iedereen.

« Reactie #5 Gepost op: 2008/08/12, 19:35:25 »
Heer Wandarooze, wij moeten toch eens een ernstig gesprek hebben. Ik mocht weliswaar de spel- en taalfouten in uw overigens zeer behulpzame webpagina houden, maar dat gold niet voor de fouten in Terminal commando's. Want het commando: sudo rkhunter -check,  had moeten zijn: sudo rkhuinter --check . Een in Terminalland significant verschil, zoals dat heet. Vanavond zonder sokken naar bed. Net goed.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2008/08/12, 22:54:26 »
Citaat van: HermanDegenhart
Heer Wandarooze, wij moeten toch eens een ernstig gesprek hebben. Ik mocht weliswaar de spel- en taalfouten in uw overigens zeer behulpzame webpagina houden, maar dat gold niet voor de fouten in Terminal commando's. Want het commando: sudo rkhunter -check,  had moeten zijn: sudo rkhuinter --check . Een in Terminalland significant verschil, zoals dat heet. Vanavond zonder sokken naar bed. Net goed.
Sehr geachte Heer Degenhart , vol blijdschap deel ik U hiermede dat de schrijffout opgelost is.
In diepe dank voor Uw opmerkzaamheid verblijf ik hiermede.
Hoogachtingsvol uw Rooze Tom.

PS Nog succes gewenst met die stoute poliepen.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #7 Gepost op: 2008/08/13, 04:05:30 »
Heer Wandarooze, zeer bedankt voor uw goede wensen. De vraag die overbleef na lezing van uw bericht was: was het nu in het Duits of toch in het Nederlands gesteld?