Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (opgelost) Gnome Do  (gelezen 939 keer)

SpookieNL

• Gast
(opgelost) Gnome Do
« Gepost op: 2009/08/05, 21:45:33 »
Dag forumgenoten,

Mijn eerste topic. ^-^  Ik zal me ff voorstellen. Ik ben dus SpookieNL en vorig jaar zomer ben voor de gein is aan de slag gegaan met ubuntu (op mijn oude computer). Sindsdien gebruik ik ubuntu (9.04) naar tevredenheid als 2e OS. De meeste problemen weet ik vaak zelf op te lossen door op het forum/internet/irc te zoeken. Mijn laatste probleem krijg ik echter niet opgelost. :(

Ik heb een probleempje met gnome do. Hij indexeert wel de firefox bladwijzers, maar hij wil ze niet meer opstarten. De eerste paar keer wel, maar toen was het ineens gebeurd. Als ik in gnome do bijv. "not" intyp dan pakt ie "notebookreview.com" wel, maar als ik enter druk dan sluit gnome do en gebeurt er verder niks. Andere zoekopdrachten als mappen en bestanden pakt ie wel.

Op internet en het forum kan ik zo gauw niks vinden over het niet opstarten van bladwijzers in gnome do.

Kan iemand mij mss helpen hiermee?
« Laatst bewerkt op: 2009/08/08, 10:23:18 door Wanda Rooze »

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
Re: Gnome Do
« Reactie #1 Gepost op: 2009/08/05, 23:29:00 »
Als je Gnome Do opstart vanuit een terminalvenster, dan zie je waarschijnlijk wel een foutmelding verschijnen.
Dan wordt het Googlen naar een oplossing wat makkelijker.
De opdracht is trouwens gnome-do, lekker simpel ;)

Er zijn de laatste dagen wel updates geweest voor Firefox. Heb je Firefox wel helemaal opnieuw gestart na die updates? eventueel even uit- en weer inloggen zou het ook op kunnen lossen.

SpookieNL

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2009/08/06, 20:21:04 »
Helaas, opnieuw opstarten helpt niet. En in de terminal verschijnt niets, gnome do start gewoon op. Geen foutmelding om te googlen dus.  :-[

Verder nog ideeën?

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #3 Gepost op: 2009/08/06, 22:35:32 »
Sluit Gnome Do helemaal af? (Een vastloper dus)
Of alleen het venstertje waarin je typt?

Staat Firefox nog wel ingesteld als standaardbrowser?
Dat kan via systeem>voorkeuren>standaardapplicaties (of zoiets, in het Engels is het Preferred Applications)

SpookieNL

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2009/08/08, 10:17:43 »
Firefox stond niet als standaardbrowser ingesteld. Probleem opgelost!  :)

Ontzettend bedankt, daar was ik zelf niet opgekomen.

Ben onwijs blij dat ik gnome do nu naar volledige tevredenheid kan gebruiken.