Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: iconen van partities in panel  (gelezen 2176 keer)

Offline mcgyver

• Lid
iconen van partities in panel
« Gepost op: 2006/08/27, 19:16:35 »
Dit staat al in een andere thread waar hij niet thuishoorde, dus plaats ik hem ge-edit hier.

Op mijn buroblad zijn mijn partities keurig te zien met naam. In mijn panel, waar ik ze ook heb geplaatst, staat de naam er niet bij. Op mijn vast pc staan ze er wel keurig bij. Bij de installatie op de vaste pc had ik de partities achteraf toegevoegd. Hier heb ik ze bij installatie van te voren aangemaakt. Wat heb ik verkeerd gedaan? Ik wil toch graag van te voren weten waar ik naar toe ga.

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2006/08/27, 19:20:09 »
lol :D

rome?

Saamelainen

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2006/08/27, 19:29:48 »
Schuif de bureaublad-iconen in je paneel. Daarmee maak je een verwijzing naar je partities.

Spelletje Raden maar. :)

Offline mcgyver

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2006/08/27, 20:44:53 »
Ik probeer het. Ook als het niet lukt vind ik het een GENIAAL idee. (maar dat zijn eenvoudige oplossingen altijd)

Offline mcgyver

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2006/08/29, 10:09:31 »
Citaat van: Saamelainen
Schuif de bureaublad-iconen in je paneel. Daarmee maak je een verwijzing naar je partities. . :)
Dit lukte niet. Vreemd, want ik heb het eerder wel met andere icoontjes  uit de toepassingen lijst gedaan.

Wat wel is gelukt: Ze uit het panel weghalen en daarna weer terug zetten :)

Saamelainen

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 2006/08/29, 11:10:07 »
Gelukkig.  :) Want mijn klompen waren bijna allebei gebroken. Ik had anders alleen nog deze oplossing:

Een spiekbriefje in de buurt houden.

Icoon1=Data
Icoon2=Muziek
Icoon3=Video

Enoc

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 2006/08/29, 11:14:43 »
Zijn de iconen van een partitie ook weg te halen van het bureaublad zonder de partitie te "unmounten" ?

Saamelainen

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 2006/08/29, 11:29:16 »
Iemand anders kwam kort geleden met deze tip. Ik had 'm bewaard, dus neem het even letterlijk over.  :)

Type in het terminalvenster in: "gconf-editor"
Ga vervolgens naar apps - nautilus - desktop - haal vinkje weg bij "volumes_visible". Weg zijn ze!

Je kunt er vervolgens gewoon bij met bestandsbeheer, want ze blijven aangekoppeld.

Enoc

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 2006/08/29, 12:48:41 »
Inderdaad, werkt perfect! :D

Offline mcgyver

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2006/08/29, 16:50:46 »
Citaat van: Saamelainen
Gelukkig.  :) Want mijn klompen waren bijna allebei gebroken. Ik had anders alleen nog deze oplossing:
Het zijn er 5 als mijn portable harde schijf en usb sticks e.d. er niet in zitten.

Dus toch ook alTzheimer bij jou he? :)

Saamelainen

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 2006/08/29, 18:06:19 »
Zodra je niet goed meer kunt schrijven begint de aftakeling. :)
De positieve kant is dat dat ook je kinderlijke kant weer meer naar boven haalt. :)  :cool: :mad: :lol: :P :o :D

Offline mcgyver

• Lid
« Reactie #11 Gepost op: 2006/08/30, 22:18:31 »
Kreeg meer problemen, bleek 1 of andere bug te zijn. Herinstallatie heeft er een eind aan gemaakt. Dat gaat nu makkelijk want ik heb een aparte /home.