Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: firefox mist kaders in gnome  (gelezen 546 keer)

maikel

• Gast
firefox mist kaders in gnome
« Gepost op: 2008/08/04, 10:01:44 »
Hallo allemaal,

Gisteren heb ik compiz geinstalleerd en compiz settings manager. Het vervelende is dat al mijn kaders van firefox zijn verdwenen. Ik kan dus firefox niet meer grote of kleine maker. Nog de desktop zelf bereiken tenzij ik doorschakel naar een andere werkruimte.

Heeft iemand hier al mee te maken gehad?

Groetjes,
Maikel

« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/04, 10:24:12 »
Dat ligt dus duidelijk aan Compiz.  Het probleem komt bij meerdere mensen voor.
Probeer eerst dit: druk ALT+F2 en tik in (of kopieer)metacity --replace && compiz --replaceDaarna klikken op "uitvoeren"
Lukt dat nog niet (waarschijnlijk heb je wel je kaders terug maar is compiz niet opgestart), installeer dan fusion-icon via Synaptic (Systeem-->Beheer-->Synaptic): zoekterm "fusion" (enkel in naam), aanklikken, klikken op "toepassen".
Je krijgt dan in het paneel bovenaan een icoontje waarop je kunt rechtsklikken om te kiezen voor compiz.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

maikel

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/04, 10:29:48 »
Sorrie misschien moet ik wat duidelijker wezen. De kaders van andere progs werken wel maar niet meer van Firefox, die is zeg maar fullscreen. Vaage bedoeling, muisklikken als een slacker is maar niet ;-)

maikel

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2008/08/04, 10:37:16 »
Bedankt met fusion icon werkt het weer. Ik heb gewoon compriz eruit geramd.