Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kdenlive knipt stukjes  (gelezen 698 keer)

Unix_Jim

• Gast
Kdenlive knipt stukjes
« Gepost op: 2008/08/03, 10:50:18 »
hallo.

ik heb na veel problemen opgelost te hebben, weer een probleem.

namelijk dat kdenlive stukjes uit mijn filmpje knipt.

ik heb bijvoorbeeld een tutorial gemaakt voor een spel, en daar komen 2 sprongen van een gebouw in voor, alleen de tweede sprong staat er niet op.

in kdenlive staat dat het filmpje 3:09 duurt, en als ik hem opgeslaan heb (file>expoteer tijdlijn, gemiddelde kwaliteit, mpeg. 720x40, high quality)

nu open ik het filmpje, en zie dat nogmaals de 2de sprong er niet op staat.

ik merk wel dat het muziek dat zou moeten stoppen met het bericht EINDE gewoon netzolang doorspeelt als dat het filmpje eigenlijk zou moeten worden (dus de lengte van sprong 2)

heeft iemand ervaring hiermee, ik weet dat beeld en geluid mischien niet helemaal gelijk lopen met kdenlive maar dit is natuurlijk wel een beetje raar.

mischien is KDE gebruiken een oplossing? weet iemand hoe ik KDE kan instaleren op mijn gnome zonder dat ik allemaal programma's instaleer die ik toch nooit ga gebruiken omdat ik ze al heb in gnome (ktorrent etc.) dus alleen KDE en dan konquror.

bedankt, jim

Kdenlive knipt stukjes
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/03, 12:30:20 »
De kubuntu-desktop installeren zit in Synaptic, even een reboot, dan kan je bij het login scherm kiezen welke sessie je wilt KDE of Gnome.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Unix_Jim

• Gast
Kdenlive knipt stukjes
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/03, 12:57:35 »
dit heb ik gedaan, nog steeds worden er stukjes uit geknipt.

dit begint toch echt een beetje raar te worden, windows ondersteund mijn camera niet en linux kan het niet goed editten.

weet iemand nog iets? ga vanmiddag een vliegtuiglanding opnemen zou leuk zijn als ik dat op internet kan zetten :) .

PS: hoe verwijder ik KDE en alle programma's die meekwamen (veilig, ik had al een paar progjes zoals Kdenlive, Amarok en GIMP) ik heb Kubuntu-Desktop verwijderd zonder resultaat. overgens vind ik het niet heel erg om KDE te hebben dus kan ik anders gewoon alle programma;s verwijderen?

Kdenlive knipt stukjes
« Reactie #3 Gepost op: 2008/08/03, 19:12:07 »
Probeer anders Cinelerra http://cinelerra.org/getting_cinelerra.php
Voor verwijderen http://forum.ubuntu-nl.org/topic/28643 zo zijn er wel meer op het forum te vinden. Het is voor mijzelf al weer zo'n tijd terug dat ik je niks zinnigs kan vertellen. Succes

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.