Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Gnome of KDE desktop ?  (gelezen 1590 keer)

Offline koebel

• Lid
Gnome of KDE desktop ?
« Gepost op: 2008/07/29, 00:23:01 »
Hallo beste mensen. Ik wil graag een mooie desktop, zoiets blauws en dan mooie knoppen ( snelkoppelingen) erop. Ik lees veel over gnome.De een vind het prachtig en de ander vind het niks.Ook KDE
wordt veel genoemd. Hoe en wat moet ik doen om die mooie schermen te installeren ? Via synaptic zie
ik veel gnome, maar welke moet ik hebben ? Het zelfde met KDE. Welke? 4 of 4.1. Ik weet het niet.
Vind wel veel handleidingen, maar dan moet je met het terminal venster werken. Dat vind ik vreselijk moeilijk.
Iemand een tip of oplossing. ? Bij voorbaat dank. Groetjes Ton. Ps. En als hij dan is binnengehaald, hoe
start je hem dan op? Soms is iets  helemaal onvindbaar.

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Gnome of KDE desktop ?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/29, 00:36:50 »
Je kunt veschillende desktops installeren in synaptic.
Op je inlogscherm kan je de sessie kiezen die je wilt opstarten.
Verder blijft het een kwestie van smaak .............
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

Offline koebel

• Lid
Gnome of KDE desktop ?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/29, 06:34:59 »
Bedankt voor je reactie ron, maar waar haal ik die vandaan ? Hoe moet ik installeren en opstarten ?
Ton

Offline Idzme

• Lid
    • http://idzme.wordpress.com/
Gnome of KDE desktop ?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/07/29, 07:29:06 »
kijk even hier op mijn weblog:
http://idzme.wordpress.com/2008/05/29/gnome-vs-kde/

Hier staat het verschil uitgelegd tussen de verschillende desktop omgevingen.

succes!
Intel Pentium 4 630, 3000 MHz (15 x 200), 1024 MB (SDRAM), 2x ST3160021A (160 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)
Ubuntu 8.10-Xubuntu 8.10
Linux user #464441 / Ubuntu user # 23391
Mini-distro's en het laatste Linux nieuws: http://idzme.wordpress.com
www.twitter.com/basidz

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Gnome of KDE desktop ?
« Reactie #4 Gepost op: 2008/07/29, 08:00:27 »
Citaat van: koebel
Bedankt voor je reactie ron, maar waar haal ik die vandaan ? Hoe moet ik installeren en opstarten ?
Ton
Voor Gnome ubuntu-desktop
voor KDE kubuntu-desktop
voor XFCE xubuntu-desktop
Deze pakketten kan je gewoon installeren via synaptic systeem > beheer > synaptic

Succes !
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

Offline Idzme

• Lid
    • http://idzme.wordpress.com/
Gnome of KDE desktop ?
« Reactie #5 Gepost op: 2008/07/29, 08:24:12 »
Citaat van: r0n.
Ton
Voor Gnome ubuntu-desktop
voor KDE kubuntu-desktop
voor XFCE xubuntu-desktop
Deze pakketten kan je gewoon installeren via synaptic systeem > beheer > synaptic

Succes !
als je alleen de xfce look, kde-look etc wilt, kun je wellicht beter de kde-core en xfce4-core installeren. Bij de desktop varianten word er heel veel meer meegeinstalleerd.
Staan ook in synaptic
Intel Pentium 4 630, 3000 MHz (15 x 200), 1024 MB (SDRAM), 2x ST3160021A (160 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)
Ubuntu 8.10-Xubuntu 8.10
Linux user #464441 / Ubuntu user # 23391
Mini-distro's en het laatste Linux nieuws: http://idzme.wordpress.com
www.twitter.com/basidz

kurosaki_ichigo

• Gast
Gnome of KDE desktop ?
« Reactie #6 Gepost op: 2008/07/29, 08:56:57 »
voor kde4 sudo apt-get install kubuntu-kde4-desktop

Offline woteb

• Lid
Gnome of KDE desktop ?
« Reactie #7 Gepost op: 2008/07/29, 09:07:21 »
Ik heb een Hardybuntu. Dat is een systeem waarop zowel Gnome, KDE, XFCE, IceWM en Enlightenment draait, naast elkaar en zonder conflict. Alles met Ubuntu 8,04.1 (Hardy Heron) als basis.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Eider

• Gast
Gnome of KDE desktop ?
« Reactie #8 Gepost op: 2008/07/29, 09:47:18 »
Als je nu Ubuntu hebt geïnstalleerd met gnome kun je thema's downloaden (gtk2) en vervolgens installeren:
1. ga naar art.gnome.org of gnome-look.org en download een thema
2. systeem -- voorkeuren -- uiterlijk
3. je thema er heen slepen en activeren
4. klaar! ;) Je kunt verder ook nog iconsets veranderen en je achtergrond natuurlijk aanpassen.
Icons moet je in je eigen map plaatsen in de map .icons (zelf aanmaken) en dan daar de iconset in zetten.

Voor KDE werkt het ongeveer hetzelfde denk ik. Kijk hier maar eens: http://www.kde-look.org/

Offline koebel

• Lid
Gnome of KDE desktop ?
« Reactie #9 Gepost op: 2008/07/29, 11:57:09 »
Citaat van: woteb
Ik heb een Hardybuntu. Dat is een systeem waarop zowel Gnome, KDE, XFCE, IceWM en Enlightenment draait, naast elkaar en zonder conflict. Alles met Ubuntu 8,04.1 (Hardy Heron) als basis.
Hallo, hier Ton, heb een aantal tips verwerkt, zie bij ron. Als ik nu opstart krijg ik een aanmeldscherm, naam en ww. daarna kiezen uit
sessies. Als ik kubuntu kies krijg ik xbuntu. Afsluiten gaat helemaal niet. Ik krijg wel het originele scherm met de reiger van 8.04, maar daarna
is alles dood. Ook via esc. gaat het niet.Gewoon de pc uitzetten is het enige dat werkt Dit is dus niet goed ( normaal ) Ik lees bij u dat al
die zaken, Gnoeme, kde4 enz. door elkaar werken, zonder problemen. Nou bij mij dus niet. Enig idee wat de oplossing kan zijn ?
Gr. Ton.

Offline Dave

• Lid
Gnome of KDE desktop ?
« Reactie #10 Gepost op: 2008/07/29, 12:34:25 »
Hallo beste mensen. Ik wil graag een mooie desktop, zoiets blauws en dan mooie knoppen .
als je graag candy ziet is KDE je keuze.

Offline woteb

• Lid
Gnome of KDE desktop ?
« Reactie #11 Gepost op: 2008/07/29, 12:40:22 »
Citaat van: woteb
Hallo, hier Ton, heb een aantal tips verwerkt, zie bij ron. Als ik nu opstart krijg ik een aanmeldscherm, naam en ww. daarna kiezen uit
sessies. Als ik kubuntu kies krijg ik xbuntu. Afsluiten gaat helemaal niet. Ik krijg wel het originele scherm met de reiger van 8.04, maar daarna
is alles dood. Ook via esc. gaat het niet.Gewoon de pc uitzetten is het enige dat werkt Dit is dus niet goed ( normaal ) Ik lees bij u dat al
die zaken, Gnoeme, kde4 enz. door elkaar werken, zonder problemen. Nou bij mij dus niet. Enig idee wat de oplossing kan zijn ?
Gr. Ton.
sudo apt-get install gdm

Dan wordt de GDM manager geïnstalleerd. Als je dan op [ALT] + drukt kun je kiezen welke desktop je wil draaien.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)