Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Boot files verwijderd  (gelezen 1398 keer)

Vin1

• Gast
Boot files verwijderd
« Gepost op: 2008/07/21, 13:02:49 »
Hoi,

Ik heb per ongeluk mijn boot files verwijderd en ze zijn niet meer terug te halen. Ik heb nog wel een backup van de initrd.img-2.6.24-17-generic file, maar de vmlinuz-2.6.24-17-generic file ben ik kwijt.

Weet iemand waar ik de het bestand vmlinuz-2.6.24-17-generic vandaan kan halen? Ik heb 'm niet op een (installatie) CD staan. Mogelijk heeft iemand hetzelfde bestand op zijn systeem staan, ik zou deze dan graag gemaild krijgen of een locatie waarvan ik 'm zou kunnen downloaden.

Als er een andere mogelijkheid is om het systeem weer aan de praat te krijgen dan hoor ik het graag. Ik kan bij de bestanden komen door de PC op de starten met Vista (is een dual boot) of met de live-cd met Ubuntu 8.04.

Ik hoop dat het lukt m'n stomme fout te herstellen.

Groet,

Vincent

Vin1

• Gast
Boot files verwijderd
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/24, 08:45:42 »
Is er echt niemand die me kan helpen aan de "vmlinuz-2.6.24-17-generic" file?

Boot files verwijderd
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/24, 10:20:50 »
Ik heb .17 hier niet, wel de .16 en de .19. Als je die wilt, geef maar een gil :)

Vin1

• Gast
Boot files verwijderd
« Reactie #3 Gepost op: 2008/07/24, 11:09:00 »
Het staat niet in Synaptic en helaas heb ik niets aan 16 of 19. Ik heb 19 namelijk al geprobeerd, maar dat werkt niet. Ik moet helaas echt 17 hebben.

Boot files verwijderd
« Reactie #4 Gepost op: 2008/07/24, 11:24:08 »

Vin1

• Gast
Boot files verwijderd
« Reactie #5 Gepost op: 2008/07/24, 13:21:46 »
Hoi cumulus007. Via kernel.org kan ik wel het een en ander donwloaden, maar niet direct de "vmlinuz-2.6.24-17-generic" file. Ik hoop dus dat het bestand in een van de linux-2.6.24.*.tar.bz2 bestanden zit, maar dan moet ik daar eerst even tijd voor vinden om die allemaal te downloaden, uit te pakken en te doorzoeken. Als er geen andere tips zijn dan zal ik dat doen en laat ik wel even weten of het gelukt is.

Boot files verwijderd
« Reactie #6 Gepost op: 2008/07/24, 13:39:12 »
Je zult de kernel dan zelf moeten compileren. Op een of andere manier kan ik jouw kernel nergens vinden in Synaptic.

Vin1

• Gast
Boot files verwijderd
« Reactie #7 Gepost op: 2008/07/25, 18:56:56 »
Hi cumulus007, ik denk dat dat me allemaal te lastig wordt. Ik dacht dat ik alleen het bestand nodig had om het weer aan de praat te krijgen. Leek me makkelijker dan alle bestanden te backuppen en opnieuw installeren, alle gebruikte programma's weer installeren en vervolgens alle bestanden weer neer te zetten zodat alle programma's ook weer werken zoals ik hiervoor het werkend had.

Kun jij me wel vertellen of het vmlinuz bestand generiek is, zoals het ook staat aangegeven in de bestandsnaam. Met generiek bedoel ik dat het een bestand is zonder persoonlijke instellingen. Of is het zo dat er in de vmlinuz bestanden persoonlijke instellingen staan? Dan kan ik namelijk mijn zoektocht sowieso staken...

Offline PeterF

• Lid
Boot files verwijderd
« Reactie #8 Gepost op: 2008/07/26, 09:27:12 »
Het vmlinuz bestand is het besturingssysteem, de generic uitvoering is bruikbaar voor meerdere systeem architecturen.
Het bestand bevat geen persoonlijke data maar het kan specifiek voor een bepaald type hardware gecompileerd worden.
Voor meer info zie: linfo.org