Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: van vista naar ubuntu/vista  (gelezen 1141 keer)

van vista naar ubuntu/vista
« Gepost op: 2008/07/24, 23:19:55 »
vandaag heb ik een laptop gekocht met vista erop maar na een goede 7 uur werkt i zo op mijn zenuwen dat ik er linux bijzet (het is voor het eerst dat ik vista ga combineren met ubuntu (8.04) en ook de eerste keer op een laptop

maar dat zal voor morgen zijn eerst proberen diene vista wat in orde te krijgen (nu al met firefox)

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/24, 23:26:12 »
Zo gaat dat het makkelijkste:
http://computertip.googlepages.com/tweevoudigopstartbaarubuntu

Overigens: Vista werkt ook bij mij op de zenuwen... Ik kan er niks in vinden, want Microsoft moest weer zo nodig het hele menu omgooien. Nou ja, ik heb er verder geen last van, want ik bemoei me niet meer met die zooi.

« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/24, 23:29:31 »
tja bedankt voor je link ...
alleen voor mijn nokia telofoon heb ik er al voordeel uitgehaald ...

edit
vraag: mijn processor is een amd turion64X2
dan moet ik ubuntu 64 bit nemen ?
en wat is het "grote" verschil met 32 bit?

« Reactie #4 Gepost op: 2008/07/25, 15:03:22 »
allee de 32 bit versie wil maar neit lukken dus nu proberen met een 64 bit versie hopelijk dat wel ...

« Reactie #5 Gepost op: 2008/07/26, 10:53:21 »
de 64 bit op de live cd ging goed op een ding na (wat nog mensen zeggen) draadloos internet wil maar niet werken :( dus de laptop zal momenteel enkel vista draaien ....
heb ook gezien dat als je hem wil installeren dat dat de schijf indeler veranderd is (niet echt handig voor nieuwelingen onder ons , van mij mogen ze terug naar de vorige ..

(wel met versie 8.10 alpha 3)
voor de drivers zou die toch beter moeten zijn dan 8.04 of is er toch een kans dat deze versie wel draadloos herkent ?