Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Audacity installeren in Xandros te moeilijk voor deze duffe windowsgeb  (gelezen 826 keer)

otu

• Gast
EEE pc Asus gekocht, nog totaal blanco kwa Linux, niet gerealiseerd dat het installeren van een geluid/interview editing programma als Audacity (met Lame om verstuurbare mp3 te maken) of misschien Traverso-daw veeeeel te moeilijk is voor zo'n duffe Windowsgebruiker als ik. En ik moet er mee werken komende weken in buitenland. Komt bij dat er Xandros op staat, is dat heel anders dan Ubuntu? Laf, maar zou het liefste met het ding op de fiets springen om hulp te krijgen. Janhuib 0654796025

Offline tabasco

• Lid
Audacity installeren in Xandros te moeilijk voor deze duffe windowsgeb
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/20, 16:01:17 »
Als je je lokatie bekend maakt dan zijn er misschien wel genoeg gegadigden waar je naartoe kunt fietsen.

otu

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/20, 23:12:44 »
Ja, dom: ik woon naast de Dam in Amsterdam. Maar spring ook op de trein, want nijpend...

Millenniumbaby

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2008/07/22, 17:21:08 »
Hoewel ik nu geen Asus maar Acer heb, ook een mini dus.
Ik heb Xandros verwijderd omdat het een commerciƫle is waar het lastig is
iets bij te zetten en alleen een Engelstalig forum heeft.

Ik heb er nu Xbuntu op omdat Ubuntu vermoedelijk iets te groot is, dit is een lichte Ubuntu versie die hier op dit forum beter ondersteund zal worden.
Verder heb ik dan meer mogelijkheden en minder problemen want ik had al problemen met de printer en die zijn met Xbuntu opgelost.

Als je onder zoeken xandros invul of eee pc kom je nog meer berichten en tips tegen die U kunt gebruiken.

Offline kihid

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2008/07/22, 18:42:23 »
Xandros is inderdaad commercieel maar werkt ook met .deb bestanden, wel ietsje aangepast geloof ik, maar het zou moeten kunnen.
Lijkt mij alleen een kwestie van de sourcelist aanpassen, of zoals Milleniumbaby al vernoemd, de commercieele reut eraf en Xubuntu erop.
Dan kun je heel heel veel orginele Ubuntu software installeren en met een goede ondersteuning van dit mooie forum.
OS: Lubuntu 25.04 64 bit  Registered Linux User #450631
Never trust an operating system you don't have sources for.