Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Sissend geluid (tvkaart) bij opstarten  (gelezen 1205 keer)

Offline 3cHeLoN

• Lid
Sissend geluid (tvkaart) bij opstarten
« Gepost op: 2008/04/27, 10:30:02 »
Ik hoor bij het opstarten van ubuntu 8.04 een sissend geluid van de tvkaart voor ongeveer 2 seconden. (geluid van kanaal met ruis/sneeuw).
Ik neem aan dat dit gebeurd bij het opstarten van Pulse Audio. Met de vorige ubuntu-versies had ik hier nooit last van. Wie weet hoe je dit kunt oplossen?

« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/27, 10:37:49 »
Zit er een fan op je videokaart? (actief gekoeld dus)
Kan zijn dan deze even een soort scherp is "sissend" geluid maakt. Eenmaal op gang verdwijnt het geluid.

Offline 3cHeLoN

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/27, 10:47:56 »
Citaat van: Maarten123
Zit er een fan op je videokaart? (actief gekoeld dus)
Kan zijn dan deze even een soort scherp is "sissend" geluid maakt. Eenmaal op gang verdwijnt het geluid.
Misschien was ik niet helemaal duidelijk, maar het geluid komt uit de boxen ;) en je hoort dus wat er op tv is, en in dit geval dus een zender met ruis.

Enno

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2008/07/13, 17:30:01 »
Precies, dat heb ik ook, ruis van de TV-kaart (7134).

Daarnaast hoor ik eerder bij het opstarten ook een harde tik uit de luidsprekers komen, net of de geluidskaart bij het starten op z'n hardst wordt gezet.

Enno

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2008/07/13, 21:36:12 »
Inmiddels lijkt de ruis weg te zijn, mogelijk doordat ik met TVtime nu de kanalen goed hen ingesteld, en de kaart nu niet meer op een ongebruikt kanaal staat. Zou dat kunnen?

Offline Hanssun

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2008/07/13, 21:47:46 »
soms krijg je ook ruis als je de boxjes te dicht tegen je modem aanzet , dat gebeurd bij mij nog wel eens.

Offline 3cHeLoN

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2008/07/17, 19:51:30 »
Het gaat hier dus om de audiostream van het tvkanaal van het saa7134 tv-kaartje wat je hoort bij het opstarten, bij mij nog steeds niet opgelost!