Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Midnight Commander  (gelezen 772 keer)

Offline Jacques38

• Lid
Midnight Commander
« Gepost op: 2008/07/12, 17:03:24 »
Waar kan ik Midnight Commander downloaden?
Hoe moet ik het installeren?

Offline tabasco

• Lid
Midnight Commander
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/12, 17:16:45 »
Het programma gnome-commander kun je installeren via synaptics, het is gebaseerd op Norton/Midnight commander. (Zorg dat je de universe bronnen aan hebt staan in pakketbronnen)

Offline kihid

• Lid
Midnight Commander
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/12, 19:02:17 »
Of het grafische mooiere Krusader.
OS: Lubuntu 25.04 64 bit  Registered Linux User #450631
Never trust an operating system you don't have sources for.

Offline woteb

• Lid
Midnight Commander
« Reactie #3 Gepost op: 2008/07/12, 19:46:15 »
Midnight Commander (commandonaam: mc) kun je installeren door in een terminal het commando: sudo apt-get install mcInstalleren via Synaptic kan uiteraard ook. Dan zoeken op mc en installeren.

Midnight Commander is een echt werkpaard en wordt ook wel het Swiss Knife van Linux genoemd. MC heeft ook een interne editor die je in een terminal ook los kunt gebruiken. Gebruik dan het commando mcediten met sudo ervoor als je systeembestandjes wil muteren. Echt heel handig dat MC. Zelf gebruik ik het zowat dagelijks omdat het zo lekker snel werkt.

MC is ook heel handig als je een commandline installatie hebt uitgevoerd. Even MC installeren en je kunt dan met MC ook uitvoerbare scriptjes uitvoeren zonder eerst Gnome, KDE, XFCE of een andere desktop/windows manager te installeren.

Als je goed vertrouwd raakt met MC kun je ook in geval van nood via de SystemRescue CD MC gebruiken, want MC staat daar ook op.

Volgens deze link: http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_file_managers blijkt dat MC op bijna alle platformen draait, zelfs onder DOS en Windows.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)