Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Systeembelastingmeter in werkbalk (paneel): ervaringen gevraagd  (gelezen 992 keer)

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Het lijkt erop, dat een akelig probleem met Systeembelastingmeter (gnome-system-monitor) grotendeels is verholpen: als metertje in de werkbalk veroorzaakt hij bij mij geen belachelijk hoge processorbelasting meer. Nog wel wanneer ik hem dubbelklik: hij is dus nog niet helemaal in orde. Maar goed, de meeste mensen zullen het ding toch vooral willen gebruiken als paneelmeter.

Eind juli is er een update geweest van deze meter, om die reden. Wie wil zijn ervaring met de bijgewerkte meter even hier melden? Je kunt controleren via de terminal, met het commando "top" (zonder aanhalingstekens).

Paneelmeter installeren:
http://computertip.googlepages.com/metersinstelleninubuntu
(nummer 1)

Alvast bedankt voor de medewerking.  :-)

Systeembelastingmeter in werkbalk (paneel): ervaringen gevraagd
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/11, 15:32:04 »
Ik heb er geen problemen mee, ook nooit gehad, dus kan niet echt melden of het opgelost is na de laatste update. Hier heeft hij gewoon altijd gewerkt.

Mag ik ook weten waarom ge er zou op dubbelklikken? Dan opent bij mij 2 keer de systeemmonitor.

« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/11, 15:39:11 »
Alle processen slapen bij mij, cpu1 15,9 %  cpu2 5,8 % er zat 1x een uitschieter naar 100% voor beide processors verder om de 30sec een uitschieter naar 50% geheugen gebruik 14,5%. . Bij top cpu's 7,2% 1 proces 132 slapend  geheugen 40,2%
Klopt niet denk ik dus top of systeemmonitor gebruiken?

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

« Reactie #3 Gepost op: 2008/08/11, 16:17:47 »
Sensors-applet komt in top elke zowat 30 seconden in beeld met 1,8% memory maar nog steeds 0 % CPU (is natuurlijk afgerond naar beneden...)

Edit:

Gnome-system-monitor wisselt tussen de 3 en 10 % CPU
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #4 Gepost op: 2008/08/11, 19:17:44 »
Citaat van: Nunslaughter
Ik heb er geen problemen mee, ook nooit gehad, dus kan niet echt melden of het opgelost is na de laatste update. Hier heeft hij gewoon altijd gewerkt.

Mag ik ook weten waarom ge er zou op dubbelklikken? Dan opent bij mij 2 keer de systeemmonitor.
Idem.
Hier ook geen problemen gehad.

Offline eendje

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2008/08/11, 20:14:46 »
Bij verversingsfrequentie van 1/sec 30-35%, verversingsfrequentie van 1x per 2 sec 20% en bij verversingsfrquentie van 1x per 4 sec 10%. Toen Hardy net uit was had ik bij een versingsfrequentie van 1/sec 80-100% systeembelasting, dus het is wel beter geworden, maar nog steeds hoger dan bij Dapper.
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!

Offline Bertel

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2008/08/11, 23:09:02 »
Bij een opname verversingsinterval van 1 sec.
2 running / 123 sleeping: %cpu 8 tot 10
systeemmonitor: proc.1 6%  proc.2 14%  etc.

Geen uitschieters meer en voor het overige hierbij ook geen bijzonderheden te melden.

Wat is vrije software?