Mijn dochter heeft inmiddels Ubuntu op de PC. Nu loop ik tegen twee dingen aan waar ik geen oplossing voor weet;
Ik heb AWN geinstalleerd. In SESSIES heb ik /usr/bin/amsn als starter opgegeven. In aMSN heb ik gezet dat deze moet starten met een klein icoontje in de taakbalk. Als ze haar PC nu opstart verschijnt het icoontje niet in de system tray. Dus heb ik een starter in AWN gemaakt. Dat werkt ook niet lekker, want het lijkt nu wel of er soms twee instanties van aMSN opgestart zijn. Soms staat het icoontje wel in de system tray, en de andere keer weer niet. Ik merk ook dat het scheelt als we soms afmelden, dan onder mijn account aan/afmelden, en weer met haar account aanmelden. Dan staat het icoontje er weer wel. Beetje 'random'.
Doe ik iets fout? Doe ik iets dubbel of te weinig? Ik heb aMSN al een keer geherinstallereerd.
Dan mijn 2e probleem. De onderste taakbalk heb ik weg gelaten omdat deze anders zo door de dock van AWN heen komt. Dus je kunt niet zien welke programma's er open staan.
Ik heb op de dock van AWN een Firefox starter gemaakt. En nu kwam ze zojuist met de melding dat Firefox het niet meer doet. Ik kijken, zie ik dat FF de melding geeft dat er al een andere FF aktief is. Dus, ik vermoed dat ze gewoon een aantal keren op het FF icoontje in de dock geklikt heeft. Dus ik naar SESSIES om de lopende processen van FF te beeindigen. Ik klik op FF en wat denk je?? ECHT HELEMAAL VAST! De hele PC. Ik kon nog wel naar een ander buroblad, maar openen en starten van iets... het gaat echt niet. Dus dan maar de spanning van de pc af. En ik maar zeggen dat Ubuntu niet vast loopt, hahahahaha
Hoe kan ik nou voorkomen dat ze meer dan 1 sessie van FF opstart?