Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: GDM / Gnome sessie  (gelezen 719 keer)

Offline pierre_tb

  • Lid
GDM / Gnome sessie
« Gepost op: 2008/07/06, 01:53:27 »
Hallo!

Ben een tijdje niet meer met ubuntu bezig geweest, maar heb eindelijk de koe bij de horens gevat en hardy geïnstalleerd op de nieuwe pc.

Op mijn vorige pc had ik feisty staan. Ik had me op een bepaald moment bezig gehouden met beryl, en als ik mij goed herinner, kon ik in GDM kiezen om gnome op te starten met beryl en zonder beryl.

Ik ben van plan om aan de slag te gaan met php en mysql, oracle en wine en zou graag hebben dat ik in gdm kan kiezen welke van de applicaties geladen worden bij het opstarten. Is dit mogelijk, en zo ja, kan er iemand mij de weg wijzen?

Ik heb eventjes geprobeerd om info te zoeken maar ik gebruik waarschijnlijk de foute woorden om op zoek te gaan want ik kwam bitter weinig tegen voorlopig. Misschien is het ook helemaal overbodig wat ik probeer en kan er hier iemand mij uitleggen waarom dit zo is.

Hartelijk bedankt alvast!

GDM / Gnome sessie
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/06, 07:53:13 »
Dan zou je eigenlijk twee verschillende sessies moeten maken en opslaan. Dan kan je bij het inlogscherm op opties klikken en kiezen.  Ik zou er zelf met trial and error wel uitkomen, maar het is beter dat iemand die het echt al gedaan heeft, hier even de korte en duidelijke weg neerzet.

Maar het is dus best mogelijk, hoor. :)
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline vanadium

  • Lid
GDM / Gnome sessie
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/06, 10:32:11 »
Wat "beryl" betreft: tegenwoordig is de opvolger, compiz-fusion, standaard bij Ubuntu. Je moet enkel het controlecentrum installeren om alles volledig naar je hand te kunnen zetten.

Verder denk ik ook dat je met "sessies" één en ander kan, maar ook ik heb er geen ervaring mee. Alternatief, als je twee zeer verschillende werkomgevingen wil, dan kan dat gegarandeerd door er gewoon verschillende accounts op na te houden: dan is de scheiding in instellingen volledig.

Offline pierre_tb

  • Lid
GDM / Gnome sessie
« Reactie #3 Gepost op: 2008/07/06, 13:39:13 »
bedankt voor de replies.

Compiz-fusion heb ik zonder problemen aan de praat gekregen, daar zit er geen probleem. Verschillende accounts aanmaken spreekt mij iets minder aan omdat ik dan met een andere homedir zit, kunstgrepen moet uithalen om de browserbookmarks gelijk te krijgen, en alles gewoon dubbel moet instellen. Ik zou liever gewoon verschillende sessies aanmaken waarbij ik telkens kan aanpassen wat wel en wat niet moet aangepast worden.

Toch bedankt voor de suggestie!