Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: probleem na een nieuwe aanmeldingsthema ubuntu start niet meer op  (gelezen 1915 keer)

Offline sodium

• Lid
Hoi ik ben nieuw in het wereld op gebied van linux wel moet ik zeggen aardige os
ik heb onlangs een nieuwe aanmeldingsvenster thema geinstaleerd  maar na herstart zie ik mijn curser werken en het blijft daar bij ik zie de thema niet en ik krijg geen inlogscherm enkel een gekleurde achtergrond die ik vooriden gekozen had maar ik kan wel nog in recovery mode waar ik mijn terminal heb enige ideen hoe ik dit ongedaan krijg??? alvast bedankt en groetjes bjorn

Offline sodium

• Lid
probleem na een nieuwe aanmeldingsthema ubuntu start niet meer op
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/05, 12:35:53 »
als ik opstart in recovery mode dan zie ik een hele boel tekts wat chinees is maar uiteindelijk kom ik een scherm terecht waarop staat gpdg of zoiet en ietske van x-server kheb allen geprobeerd niet verhelpt mijn probleem ???

Offline ohjajoh

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/05, 12:39:22 »
wat gebeurt er als je dan startx intypt? Als X dan start en je weer in je windowmanager komt kun je wellicht via je GUI kijken wat er loos is en of de boel herstellen. systeem->beheer->aanmeldscherm

Offline sodium

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2008/07/05, 12:40:17 »
euhm nog niet echt geprobeerd ik weet niets van die codes af  dus volgen u gewoon in de terminal gaan en startx intypen

Offline ohjajoh

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2008/07/05, 12:43:53 »
yep, en als dat niet lukt, ga je gewoon opstarten en op het punt waar het misgaat ctrl-alt-F1 doen en dan startx typen (na het inloggen dan wel...)

Offline sodium

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2008/07/05, 12:50:41 »
ik heb net geprobeerd met startx hij start op als netalsof een eerste instaltie  kben dan inlog scherm geweest en die zegt gde gnome panel not running

Offline sodium

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2008/07/05, 13:05:50 »
Ok ik heb dit effe geprobeerd waar de cursor bleef hangen heb ik ctrl+alt+f1 gedrukt hij ging over naar tekst waarin ik mijn loging en wachtwoord invoerde daarna startx getypt  en ik kreeg het volgende  fatal server error server is already running for display 0 if this server is no longerrunning , remove/tmp/.xc-lock and start again
en dan kreeg ik ook nog invalid mid-magic-cookies1 keygiving up

Offline sodium

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2008/07/05, 13:27:55 »
het probleem blijft zich verder doen ik heb nu gevolgende geprobeerd recovery geboot terminal gestart  dan login getypt  gebruikersnaam en wachtwoord ingevuld en dan startx  dan krijg ik de melding geen machtegingen zegt ie dan wel in het engels  het probleem is gewoon ontstaan door een thema te instaleren na herstart zag ik mijn cursers oplichten en die bleef geanimeerd verder gaat ie niet meer hij reageerd wel op ctrl+alt+f1 enige ideetje waarmee ik het probleem kan oplossen kan je nergens met een code of iets die settings ongedaan maken groetjes bjorn

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2008/07/05, 14:07:19 »
Je zou kunnen gdm volledig verwijderen en herinstalleren. Misschien zijn er fijnere oplossingen dan dat, maar je kan niet blijven zoeken en wachten

sudo apt-get purge gdm
sudo apt-get install gdm

Verwijderen van gdm zal ongetwijfeld meteen ook je ubuntu-desktop metapakket verwijderen. Daarom kan je ook nog toevoegen

sudo apt-get install ubuntu-desktop

(of alleen dat i.p.v. install gdm)

Offline sodium

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2008/07/05, 14:12:53 »
Moet ik dit in de terminal ingeven in revovery mode?
waar hij blijft hangen druk ik op ctrl+alt+f1 en dan kan ik ook ergens lezen failed to load image  maar mijn tekst in nogal onduidelijk  trying to normal boot zegt ie erna

Offline sodium

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2008/07/05, 14:42:37 »
ok werkt terug perfect van harte dank hoor  nu nog een goe progie zoeken die  backup van hdd naar hdd toelaat  en nog mijn cairo-dock laten opstarten met ubuntu en ik ben geinstaleerd groetjes bjorn