Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Truecrypt for Linux  (gelezen 943 keer)

Offline force317

• Lid
Truecrypt for Linux
« Gepost op: 2008/07/05, 11:27:10 »
Ik heb de .deb file van Truecrypt 6.0 for Linux geinstalleerd op mijn Ubuntu 8.04 Notebook. Ik beschik over een 256MB Usb Stick die werd  geconfigureerd met Truecrypt onder Windows XP Home en die ik nu met Ubuntu 8.04 wil gebruiken. Als ik de USB stick aansluit krijgt deze in Windows XP Home direkt een drive letter toegewezen, die je vervolgens in het Truecrypt programma kan selekteren en mounten op een andere drive letter nadat je je paswoord hebt ingegeven. In Ubuntu 8.04 gebeurt dit niet : er verschijnt geen Drive letter die kan geselekteerd worden voor mounting. Het programma truecrypt verschijnt ook nergens in de menu's, ook niet via 'openen met'. Is dit normaal? Ik dacht van niet. Ik heb ok GDecrypt geinstalleerd, is dit de grafische interface voor truecrypt in Ubuntu 8.04 ? De Truecrypt versie is wel degelijk de korrekte voor mijn notebook.
Momenteel in gebruik op mijn hardware : Ubuntu 13.10, Kubuntu 13.10, Windows 7 Home, Windows 8.1 Home.

Offline force317

• Lid
Truecrypt for Linux
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/05, 11:37:30 »
Ik krijg nu mijn USB schijf te zien, maar in 'openen met' wordt Truecrypt niet getoond als selekteerbaar programma.
Momenteel in gebruik op mijn hardware : Ubuntu 13.10, Kubuntu 13.10, Windows 7 Home, Windows 8.1 Home.

Offline force317

• Lid
Truecrypt for Linux
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/05, 11:39:40 »
Gelukt : je moet gewoon onderaan 'tuecrypt' intypen en de software start op.