Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: msttcorefonts, en onleesbare openoffice. Ik kom totaal niet uit.  (gelezen 8814 keer)

msttcorefonts, en onleesbare openoffice. Ik kom totaal niet uit.
« Reactie #25 Gepost op: 2008/06/23, 07:21:55 »
Het is waarschijnlijk in dat menu van die schermafdruk terug te vinden. 't Is te zeggen in heel die hoop mogelijkheden die je krijgt onder Exta-->Opties.   Kun je overigens die verschillende kaders lezen ???
Anders moet je naar datzelfde menu gaan, en dan links aanklikken Openoffice Writer: dat is de vierde hoofdmogelijkhedeid met zo'n klein vierkantje voor. Klik op het plusje om het menu uit te klappen. Kies dan Standaardlettertypes.  Bij mij is dat de vijde mogelijkheid. Wat staat daar allemaal ingevuld, en kun je dat veranderen ???

Ik zou in elk geval in heel die optie-toestanden wat blijven rondzoeken... :)
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline Georg

• Lid
« Reactie #26 Gepost op: 2008/06/23, 21:44:09 »
Citaat van: Prosper
Ik zou in elk geval in heel die optie-toestanden wat blijven rondzoeken... :)
Prosper,

Ik kan NIETS lezen.   Aleen de titel, zoals bijvoorbeeld language settings, view, lettertype.  Maar dan heb ik nog niets aan, ik moet de rest ook kunnen lezen.
Dus rond zoeken heeft weinig zin :)

Het zijn van die rare tekens, zoals zwarte driehoekjes halve maantjes, balletjes, sneeuwerige sterretjes, zwarte en witte vierkantjes, en zelfs een potloodje schuin naar beneden gericht :cool:

Enig idee, heer Prosper ???

« Reactie #27 Gepost op: 2008/06/23, 23:31:27 »
Enfin, we komen er misschien wel.

Bij die eerste schermafdruk.  Verifieer dat er het vinkje staat bij "Gebruik systeemlettertypen voor gebruikersinterface".

Je kan dat verder gewoon even laten openstaan, je hoeft OOo zelfs niet af te sluiten...
Ga bovenaan in het paneel naar Systeem-->Voorkeuren-->Uiterlijk en kies daar het derde tabblad Lettertypen.
Bij de allereerste Toeassingenlettertypes moet je in principe "Sans" hebben staan.  Dat is de standaard. Als je daar iets anders hebt staan, klik r dan op en zoek "Sans" op in het lijstje.  Vanaf dat je op OK klikt, verandert het lettertype in je menu's van OOo !!!
Je kan hier desnoods blijven kiezen tot er één is dat ie wel weergeeft.. :)

Succes.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline Georg

• Lid
« Reactie #28 Gepost op: 2008/06/24, 21:11:38 »
Ongelooflijk :o

Dat was dus de probleem. Ik kan me nog herrineren dat ik bij uiterlijk had zitten "rommelen", maar dat ook OOo zelfs heeft "gepakt".........onvoorstelbaar! Dat is wel handig om te weten.

Heer Prosper, hartelijk dank voor je hulp !!  :)  :)  :)

P.S. Gelet op bovenstaande, is de foutmedling van msttcorefonts hier dus niet van toepassing, en laat dat maar lekker liggen. Het blijft alleen vreemd waarom die niet met succes kon worden geinstalleerd. Maar goed, ga wel naar ander topics kijken, waar ze over fonts geschreven hebben.

« Reactie #29 Gepost op: 2008/06/24, 21:49:17 »
Jep, nooit opgeven...

Heb al veel rare dingen meegemaakt met OOo, dus heb al een hoop truukjes geleerd.  
Ben blij dat ik je van dienst heb kunnen zijn.

Enne, het is echt totaal overbodig om "heer" voor m'n nick te zetten, hoor.  Gewoon Prosper voor de vrienden. :cool: