Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: apm, pc sluit niet bij afzetten.  (gelezen 750 keer)

werkmens

• Gast
apm, pc sluit niet bij afzetten.
« Gepost op: 2008/06/22, 08:43:20 »
Ik zoek de instelling om de pc af te sluiten. In windows zou ik de "apm" inschakelen.
Wie weet hoe?

« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/22, 10:34:56 »
Zit in je BIOS.
Tijdens het opstarten DEL, F2 of bijvoorbeeld ingedrukt houden.
En dan zoeken in BIOS of je dit ergens kunt uitschakelen.

werkmens

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/22, 11:35:22 »
"pm control by apm" staat op "yes" en zou in orde moeten zijn (denk ik), maar toch doet hij het niet.
Met dezelfde pc had ik dit jaren geleden ook, toen met win98se. herinner vaag, dat het via energiebeheer kon opgelost worden.
Ik deed een test in het teminalvenster met "apmd start", maar dat is niet juist. Wat doet dit juist en hoe haal ik het er weer af?
Ik heb wel niet goed gekeken naar de melding op het scherm (na een tijd een melding "iets gestopt", maar de pc ging niet uit).
Het is niet van groot belang, want deze oude pc, een p3 700hz, staat verder niets belangrijks. Ik wil hem wel graag werkend krijgen.
Wie weet nog wat?