Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: bladwijzers van Epiphany naar Firefox  (gelezen 936 keer)

Offline canti

• Lid
bladwijzers van Epiphany naar Firefox
« Gepost op: 2008/06/19, 09:04:48 »
Ik probeerde bladwijzers over te hevelen van Epiphany naar Firefox 3, maar het is mij niet gelukt: Firefox zocht na het selecteren van "importeren" naar een bladwijzersbestand, maar herkent kennelijk baldwijzers.rdf (is dus van Epiphany) niet als zodanig.

Wat nu?

canti

« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/19, 12:03:35 »
Je moet de rdf eerst converteren naar html. Bijv. deze site http://snippets.dzone.com/posts/show/1164 er zijn nog veel meer sites.
Misschien dat er in Synaptic ook een programma is, dit kan ik nu niet nakijken.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline canti

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/19, 12:19:34 »
Interessante oplossing. Ik ga vanavond even ernaar kijken (ik zit hier op mijn werk, helaas geen Ubuntu...).

Ik laat je dan weten of het gelukt is. Bedankt, Gijs!

Offline Dave

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/19, 13:29:41 »
In epiphany bladwijzers exporteren en onderaan selecteren html formaat/mozila.

« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/19, 16:57:57 »
Het kan dus nog makkelijker.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline canti

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2008/06/19, 17:54:26 »
De oplossing van Dave blinkt inderdaad uit in schoonheid en eenvoud. Echter, FF schijnt deze niet over te nemen via importeerfunctie. Ook heb ik handmatig geprobeerd door bookmarks.html in map .mozilla te vervangen door bookmarks.html van Epiphany. Geen resultaat, de originele bookmarks in FF blijven behouden. Heel vreemd... Volslagen andere structuur van niet-hiërarchische bookmarks van Epiphany dan de hiërarchische van FF? Geen idee...

canti

Offline canti

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2008/06/20, 08:52:30 »
Ik heb de oplossing van Dave nog een keer uitgeprobeerd, en raad eens: het werkt nu!! Ik snap het ook niet, ik heb het precies hetzelfde gedaan als voorheen, maar nu heb ik alle bladwijzers in FF kunnen kopiëren.

Mijn eerste indruk is dat het systeem van slimme bladwijzers van Epiphany nog steeds superieur is ten opzichte die van FF. Als ik in Epiphany iets wil opzoeken in een bepaalde bladwijzersmap, dan hoef ik maar een (deel van) naam van die map intikken in het adresveld. Dan krijg ik een overzicht van alle bladwijzers in die map. Daarnaast kan ik, als ik iets wil zoeken op het internet, selecteren in welke site ik een bepaalde woord wil vinden (bijvoorbeeld in youtube, google, wikipedia, google maps, etc.). En dat allemaal vanuit één adresveld. Wel handig, vind ik. Kracht van eenvoud. FF heeft deze mogelijkheden helaas niet, maar ik ken het systeem nog niet goed genoeg. Ik kijk even verder.

Natuurlijk heeft FF ook voordelen boven Epiphany zoals meer instelmogelijkheden. Ik ga verder kennismaken met de nieuwe FF.

Bedankt voor het meedenken!

canti