1) KDE heeft reeds een beta uit voor 4.1. Hier vind je instructies om deze te installeren:
http://kubuntu.org/announcements/kde-4.1beta1.phpNiet alles waar een nieuwe versie van bestaat komt automatisch in ubuntu. Het is de taak van de "package maintainer" om een nieuwe package te maken voor applicatie X, versie Y. Gewoon een beetje geduld hebben

2) kubuntu heeft net als ubuntu ook een update notificatie icoontje. Als er updates voorhanden zijn, zie je dat in de taakbalk. Er komen wel degelijk regelmatig updates binnen voor KDE 4 / KDE 4 applicaties. Ik denk dat ik er ondertussen al een 10-tal heb zien passeren.
3) Als KDE 4.1 uitkomt zijn er 2 mogelijkheden

a) Ofwel wacht je op kubuntu 8.10, want deze zal zeker KDE 4.1 hebben
b) Ofwel maak je gebruik van zogenaamde backports die de kubuntu ontwikkelaars zullen maken (hoop ik

) om KDE 4.1 te installeren. Ik vermoed wel dat KDE 4.1 zal draaien op 8.04, maar misschien is het beter meteen 8.10 te installeren
Wat je ook doet, KDE 4.1 zal pas stabiel verklaard worden in augustus of september vermoed ik, dus gewoon een beetje geduld hebben, of de beta installeren zoals ik eerder al aangaf.