Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Software met timeshift/buffer/slowmo functionaliteit  (gelezen 828 keer)

TRACK_J

• Gast
Software met timeshift/buffer/slowmo functionaliteit
« Gepost op: 2008/06/07, 00:10:09 »
Beste Medeforum-users,

Ik heb een klein vraagje waarop ik hoop hier antwoord te scoren;
Ik ben opzoek naar een simpel programma met time-shift functie. Hiermee bedoel ik;
digitale videocamera als input, buffer geheugen (eventueel instelbaar hoelang/veel) , en een simpele player met de mogelijkheid om (afhankelijk van de buffertijd/memory) heen en weer in de geschiedenis te kijken, liefst met slowmotion functionaliteit.
Ik hoop dat iemand dit enigzins logisch of bekend in de oren klinkt en mij kan helpen? Wellicht zit deze functionaliteit al ingebakken in paketten als myth of andere mediacenters? Nogmaals het enige dat als input hoeft te geschieden is een digitale camera/ip camera/beveiligings camera whatever...

FIjne avond nog in iedergeval!

Groet!

marialice

• Gast
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/07, 14:36:13 »
Voor beveiligingssoftware, zie http://www.exploits.org/v4l#video-security
Zoneminder ziet er erg goed uit, maar kan veel meer dan wat je zoekt (bewegingsdetectie, meerdere camera's).

TRACK_J

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/08, 13:47:27 »
De functionaliteit die ik zoek gaat puur om de timeshifting. Ik had erbij vermeld dat de input eventueel een beveiligingscamera kon zijn omdat dat goedkope camera'tjes zijn.

Het is voor sport doeleinden, zodat tijdens een training de sporter opgenomen wordt en hij direct erna kan kijken wat er gebeurde, terwijl de volgende sporter nogsteeds opgenomen wordt. Een programma (DUUUUR!) dat dit doet is silicon coach/time warp. Dat is perfect, maar niet opensource en ook niet voor ubuntu...

Iemand énig idee?!

Groet!

marialice

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/08, 18:28:49 »
Verkeerd begrepen dan...

Probeer eens of je Mythtv kunt koppelen aan je camera-input. Rewind functionaliteit zit er in, ondertussen verder opnemen ook.