Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: brl-cad  (gelezen 1243 keer)

Offline guardian

  • Lid
brl-cad
« Gepost op: 2008/05/30, 20:14:25 »
Ik heb brl-cad geinstalleerd maar zou verwachten dat ik hem in toepassingen zou kunnen openen
ik zie hem nergens?
Hij staat wel in bestandsbladeraar/urs/bin en zie hem ook in synaptic pakket beheer waar ik hem alleen maar kan verwijderen meer niet.
kan hem wel herinstalleren met uitpakken maar dat help ook niet.
iemand iedee wat het zou kunnen zijn?

Marcel

brl-cad
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/31, 22:00:49 »
Wat staat er achter /usr/bin bijv. brlcad? Als je dit in een terminal typt start het programma dan op? Als dat zo is kan je in Systeem>Voorkeuren>Hoofdmenu een categorie uitkiezen bijv Grafisch>Klikken op Nieuw Item in dit scherm de gegevens invullen Naam: Naam van het programma  Opdrachtregel: bijv brlcad en eventueel
Commentaar: Wat je zelf wilt omschrijven Dan kan je linksboven op het pictogram klikken en een ander pictogram kiezen, soms springt het juiste pictogram op als het programma herkent wordt. Waarom de programma's soms niet direct onder Toepassingen staat weet ik niet. Ik heb ook al diverse programma's toegevoegd.
Heb ik nog een vraag, ik kwam brl-cad in Synaptic tegen is het een gedownloade deb?

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline blindeye

  • Lid
brl-cad
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/01, 16:07:12 »
ik heb geprobeerd brl-cad te installeren ...niet gelukt ....geeft in synaan dat het geinstalleerd is ....maar niet terug te vinden in /usr/bin.

frans

Offline blindeye

  • Lid
brl-cad
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/01, 16:14:12 »
even voor de goede volgorde ...stond niet in synaptic pakketbeheer....maar gedownload van internet in een deb-pakket.... geinstalleerd en daarna was het terug te vinden in het synaptic pakketbeheer.....maar werkt dus niet

groet frans

brl-cad
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/01, 16:24:49 »
/usr/brlcad/bin/mged

http://brlcad.org/wiki/FAQ

Offline Mij

  • Lid
brl-cad
« Reactie #5 Gepost op: 2008/06/01, 16:24:59 »
start hem in de terminal?
brl-cadje kan ook een nieuwe starter aanmaken, ook met de code brl-cad

Offline blindeye

  • Lid
brl-cad
« Reactie #6 Gepost op: 2008/06/01, 17:21:04 »
bedankt nunslaughter op die manier komt er een veld in beeld ...nu nog uitzoeken of ik daar mee kan tekenen .....als een autocad progamm.....thanks

frans