Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Electronic circuit designing  (gelezen 1154 keer)

niek

• Gast
Electronic circuit designing
« Gepost op: 2008/05/31, 16:40:53 »
Hi,

Ik ben nu bezig met een project, en nu moet ik een schema tekenen.
Ik heb al eens met Eagle gewerkt, alleen de legale (gratis) versie kan niet groot genoege schema's maken. Ik zoek dus nu iets nieuws.
Ik heb al op Google gezocht hier naar, en heb toen via apt-get "geda" geinstalleerd, maar deze vond ik ook niet fijn werken. KTechLabs is wel een fijn pakket, alleen heeft niet ondedelen zoals transformatoren en zekeringen. Die ik ook nodig heb. Electric had ik nog getest, maar zaten te veel bugs in.

Dus .. Heeft iemand nog een aanrader voor me ? Een lekker simpel programma, met alle onderdelen, en het liefst niet via wine ? (want dat krijg ik nooit aan de gang).

Ik draai trouwens Ubuntu 8.04.

Alvast Bedankt,

Groeten,
Niek van der Steen

« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/31, 16:55:59 »
Ik denk dat je eens wat zoektermen in Synaptic moet ingeven want volgens mij zit daar wel iets tussen.
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

Offline DivinGGoD

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/31, 17:16:53 »
oregano werkt erg goed hiervoor

niek

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/31, 17:26:34 »
hmm, die oregano werkt wel lekker, maar heeft amerikaanse notiatie .. Is dit naar Europeese om te zetten ?

« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/31, 19:16:01 »
gEDA samen met easyspice (frontend) ook hier de amerikaanse benammingen, zit in Synaptic.
of deze zit ook in Synaptic Gspiceui is a graphichal user interface for the two freely available electronic circuit engines: GNU-Cap and Ng-Spice ook hier alleen amerikaanse benammingen. Deze kan je wel aanpassen per component.
Misschien dat je zo'n onderdelen lijst aan kan passen, ik weet niet of dat mogelijk is.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

niek

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 2008/06/01, 14:52:33 »
hmm. Wat ik dus eignelijk zoek is iets zoals Eagle, maar dan met een groter bereik.

« Reactie #6 Gepost op: 2008/06/02, 08:42:40 »
Ik werkt nog altijd virtueel met ultiboard en multisim. Als je een goed alternatief vindt,mag je het altijd neerpennen.
Ondertussen ga ik eens Eagle proberen.

Arvid

Offline charclo

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2008/06/02, 10:10:28 »
Voor school (hoge school) gebruiken wij altijd de gratis versie van eagle. Het zijn enkel de boardjes die beperkt zijn in oppervlakte maar dit valt goed mee. Je moet al aan een groot project werken voor je daarover zit. Ik heb ook al enkele gratis programma's uitgeprobeerd op linux maar nog niets goed gevonden.
HP Pavilion dv6660eb - Intel Core 2 Duo T7250 2 GHz - 2 GB ram - Nvidia GeForce 8400M GS 128 MB --> Dualboot Ubuntu en Windows Vista
P4 2.6 GHz - 1GB ram - NVIDIA GS7600 - 20 inch Benq widescreen --> Dualboot Ubuntu en Windows XP