Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu 8.04, Firefox / Evolution  (gelezen 708 keer)

Ubuntu 8.04, Firefox / Evolution
« Gepost op: 2008/05/01, 23:10:47 »
De gegevens-mappen (.Mozilla / .Evolution) van beide bovenstaande programma's staan standaard in de home directory. Ik zou graag (i.v.m. back-uppen / synchroniseren) deze mappen willen verplaatsen naar Home/Naam/Mijn documenten. In Windows gaat dit zonder dat je dit ergens hoeft aan te geven, kennelijk wordt bij het verplaatsen gelijk de link aangepast. Dit werkt niet zo bij Ubuntu, hoe kan ik dat , of moeten zij persé in de home-directory blijven staan?
Vriendelijke groeten, Cyclepiet.

Lenovo Thinkcentre M58, P 2D, 1.86GHz, 6GB, HD 320GB, NVid. GeF. 7650GS 256MB, Win XP SP3 / Ub. !0.04 LTS
Toshiba Portege, PIII, 192MB, HD 11GB, WiFi (Sweex LW051), Xub. 8.04

« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/02, 00:02:56 »
Met een symlink/verwijzing moet dat lukken. rechtsklikken  in je home map.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/29, 12:45:39 »
Gijs, het lijkt gelukt te zijn, bedankt.
Vriendelijke groeten, Cyclepiet.

Lenovo Thinkcentre M58, P 2D, 1.86GHz, 6GB, HD 320GB, NVid. GeF. 7650GS 256MB, Win XP SP3 / Ub. !0.04 LTS
Toshiba Portege, PIII, 192MB, HD 11GB, WiFi (Sweex LW051), Xub. 8.04

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/29, 19:07:10 »
Dat doe ik ook, maar je moet wel even opletten: als je archiefkopies maakt (rsync -a of cp -a) dan moet je origineel" onder je "Documenten" staan. Anders wordt alleen het linkje zelf gebackupped. In je home directory zet je dan de symbolische link, dus omgekeerd van wat Gijs voorstelt. Het komt erop neer dat je eerst .evolution verplaatst, dan in je home een linkje ernaartoe met naam .evolution in de plaats zet.