Mijn zusje van 10 krijgt mijn oude PC waar ik tijdenlang Ubuntu op het gedraaid, omdat ik een nieuwe PC heb gebouwd. Dat werkte goed, geen driverproblemen, ff nVidia driver halen en klaar. Maar ik wil er Linux op zetten, omdat dat voor mij beter is in onderhoud en geef ik het goede voorbeeld. En misschien dat ze later dan ook wel Linux en al gaat gebruiken, je weet maar nooit... Nu moet het natuurlijk wel zo gebruiksvriendelijk mogelijk zijn en ook zusjes-bestendig, zij is namelijk zo'n type dat overal maar op klikt als iets niet lukt, en dan van alles gaat doen wat niet hoort. Zelf denk ik dat Ubuntu het beste is van de Ubuntu familie, vanwege de mindere hoeveelheid knoppen en instellingen, want ze mag van mij de PC wel aanpassen, behalve dingen die het systeem kunnen slopen. Ik maak voor mijzelf een account met rootrechten voor beheer en voor haar gewoon een desktopgebruiker-account. Verder wil ik ook GNOME flink aanpassen, en de programma's ook zodat het lekker vriendelijk is. Welke programma's en manier van indelen van de PC raden jullie me aan?

Voor mij maakt het niet veel uit, maar ik zou het niet weten wat het beste is...
(PS: Mijn nieuwe PC is 100% Ubuntu compatibel en 99% Vista compatibel

)