Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: virtual box mist kernel drives  (gelezen 1594 keer)

virtual box mist kernel drives
« Gepost op: 2008/05/28, 11:20:46 »
Hoi,

Heb een probleem. Tijdje terug Virtualbox OSE geïnstalleerd via installeren/verwijderen. Toen werkte het als een tierelier. Nu startte ik hem vandaag op en ik kreeg deze error:

VirtualBox kernel driver not installed. The vboxdrv kernel module was either not loaded or /dev/vboxdrv was not created for some reason. Please install the virtualbox-ose-modules package for your kernel, e.g. virtualbox-ose-modules-generic..
VBox status code: -1908 (VERR_VM_DRIVER_NOT_INSTALLED).

Result Code:
0x80004005
Component:
Console
Interface:
IConsole {1dea5c4b-0753-4193-b909-22330f64ec45}
virtualbox-ose-modules-generic is geïnstalleerd, dus daar ligt het niet aan. Toch werkt de vboxdrv niet. Ik krijg deze error als ik die via de commandline opstart:

* Starting VirtualBox kernel module vboxdrv                                    
 * No suitable module for running kernel found.
(Opgestart met sudo /etc/init.d/vboxdrv start). Overigens laat hij /dev/vboxdrv ook niet.

Iemand enig idee wat er fout gaat en hoe ik dit kan oplossen? Alvast bedankt!!
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/28, 11:29:47 »
Ik heb eens wat postjes gelezen hier op het forum, dat je een extra kernel moest installeren voor VB.

Indien hij daarna werkten kon je die kernel verwijderen van je systeem omdat men die toch niet meer gebruikt..

Heb jij dit ook gedaan of is die kernel er nog gewoon ??
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/28, 11:40:21 »
Had na de laatste upgrade van de kernel naar -17 ook dat VB niet meer startte, maar hij gaf toen wel zelf aan om dit te doen in een terminalsudo /etc/init.d/vboxdrv setupDaarna werkte alles terug normaal.

Ik heb wel, zoals Gandyman aanhaalt, ooit iets uitgehaald met de kernel voor virtualisatie en ik had toen een linux image met "virtual" vanachteren.  Is er ondertussen al weer af, en VB werkt nog steeds...
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline Idzme

• Lid
    • http://idzme.wordpress.com/
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/28, 11:40:58 »
Had hetzelfde probleem, kijk even naar deze post. Als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel.

http://forum.ubuntu-nl.org/message/258721#p258721
Intel Pentium 4 630, 3000 MHz (15 x 200), 1024 MB (SDRAM), 2x ST3160021A (160 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)
Ubuntu 8.10-Xubuntu 8.10
Linux user #464441 / Ubuntu user # 23391
Mini-distro's en het laatste Linux nieuws: http://idzme.wordpress.com
www.twitter.com/basidz

« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/28, 12:29:13 »
Citaat van: Prosper
Had na de laatste upgrade van de kernel naar -17 ook dat VB niet meer startte, maar hij gaf toen wel zelf aan om dit te doen in een terminalsudo /etc/init.d/vboxdrv setupDaarna werkte alles terug normaal.

Ik heb wel, zoals Gandyman aanhaalt, ooit iets uitgehaald met de kernel voor virtualisatie en ik had toen een linux image met "virtual" vanachteren.  Is er ondertussen al weer af, en VB werkt nog steeds...
Als ik dat doe, krijg ik dit:

* Usage: /etc/init.d/vboxdrv {start|stop|restart|status}
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/28, 12:37:27 »
Download gewoon de closed-source versie van VBOX. Werkt veel stabieler en daar heb je usb ondersteuning.

Overigens moet de vbox kernel gelijk zijn aan je huidige kernel. Bij de laatste upgrade van Ubuntu liep mijn kernel voor op die van VBOX waardoor ik dit probleem kreeg. Dus had ik de keuze om terug te gaan op de vorige kernel, of om de closed-source te nemen.