Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wie kan mij helpen !  (gelezen 1672 keer)

Offline Ivy

• Lid
Wie kan mij helpen !
« Gepost op: 2008/11/25, 19:22:36 »
Hallo,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met mijn probleem.
Ten eerste heb ik totaal geen verstand van het pcgebeuren, nu heb het het volgende probleem.
Vorige week was ik op een site en was ik wat leuke smileys aan het kopiƫren, ineens kreeg ik in de balk onderin heel veel dezelfde tabbladen, ik probeerde ze weg te klikken, opeens verscheen er een balkje en daar stond verwijderen, daar heb ik op geklikt en vanaf dat moment krijg ik niets meer te zien onder in de balk. Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben, want ik kan de dingen nog weleens bij de verkeerde naam noemen.
Als ik thunderbird opstart dat komt dat normaal gesproken onderin de balk te staan, als ik dan via firefox internet op ga dan blijft thunderbird onderin zichtbaar, zo ook alle sites die ik bezoek. Maar nu dus niet meer en dat is heel erg lastig, want waar ik nu ook naar toe ga, alles verdwijnt. Ik kan dus niet op internet en thunderbird tegelijk, ik bedoel dat thunderbird niet meer zichtbaar is onderin de balk. Ook als ik bv kladblok open en bv even naar mijn binnengekomen mail wil kijken, dat verdwijnt het kladblok, eerder bleef er een melding onderin staan zodat ik indien nodig gewoon weer verder kan werken in kladblok. Ook kon ik eerst een aantal tabbladen bovenin de balk naast elkaar open hebben staan, nu gaat dat niet meer en wordt het vervangen zodra ik ergens anders heen wil gaan. Gisteren moest ik een lange mail schrijven, ik wilde ondertussen mijn binnengekomen post bekijken en hup weg is mijn mailberichtje, nergens meer te vinden zodat ik weer helemaal opnieuw moest beginnen en er nu goed aan moet denken niets anders tussendoor te doen, anders is alles weer verdwenen. Ook als ik naar mijn bureaublad ga, kan ik niet meer terug naar thunderbird omdat ik niets aan kan klikken, ook kan ik dan thunderbird niet opnieuw openen omdat het nog openstaat, alleen kun je het niet zien, dus ik kan er niet naar terug. Dus moet ik de pc afsluiten en weer opnieuw opstarten. Ik word er helemaal simpel van, iemand heeft mij al een paar tips gegeven, maar toe nu toe is het nog niet gelukt om alles weer bij het oude te krijgen.
Ik hoop zo dat iemand snapt wat ik bedoel en mij kan helpen !

Bvd voor jullie hulp !

« Laatst bewerkt op: 2008/11/25, 19:34:48 door Ivy »

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Wie kan mij helpen !
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/25, 19:26:16 »
Gebruik je Windows of Ubuntu Linux? Dit forum is namelijk niet voor Windowsproblemen. En ook niet voor problemen met open-bron-programma's wanneer die op Windows draaien.

Offline Ivy

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/25, 19:30:47 »
Ik gebruik Ubuntu Linux.

« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/25, 19:40:11 »
Haha Pjotr, je las "kladblok" en dacht toen direct aan die goede oude tijd met Windows  =D
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website https://jefdamen.wordpress.com/ubuntu/
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

Offline Drummies

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/25, 19:59:10 »
Ivy

onder toepassingen staan een aantal categorien, bv internet daarbij weer bv thunderbird, firefox etc
als je rechts klik op bv firefox kiezen voor starter toevoegen aan het paneel, icoon verschijnt op je bovenste paneel,daar weer rechts klikken en vastzetten, dit herhalen voor al jouw favorieten
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline Ivy

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2008/11/25, 20:08:57 »
Ik ga het proberen !

Bedankt alvast !

Offline Ivy

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2008/11/25, 20:15:01 »
Als ik op starter toevoegen aan paneel klik dan gebeurt er niets, onderin staat: Hele menu, dan verschijnen er 2 opties:
Als opberglade aan paneel toevoegen en als menu aan paneel toevoegen.

Offline Drummies

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2008/11/25, 20:19:26 »
Als ik op starter toevoegen aan paneel klik dan gebeurt er niets, onderin staat: Hele menu, dan verschijnen er 2 opties:

je stapt te ver toepassingen>>internet>>firefox erop gaan staan met muis rechts klikken 1e optie deze starter toevoegen aan paneel
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline petervs

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2008/11/25, 20:20:28 »
Ik denk dat je bedoelt dat het 'minimaliseren' niet goed werkt.
Onderste paneel > rechtermuisklik > toevoegen aan paneel > vensterlijst
Ubuntu MATE 16.04

Offline Ivy

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2008/11/25, 20:31:28 »

je stapt te ver toepassingen>>internet>>firefox erop gaan staan met muis rechts klikken 1e optie deze starter toevoegen aan paneel

Zo doe ik het ook toepassingen>>internet>>firefox webbrowser ( dat staat er achter ) maar dan krijg ik dat wat ik hierboven beschreven heb.

Offline Ivy

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2008/11/25, 20:37:12 »
Ik denk dat je bedoelt dat het 'minimaliseren' niet goed werkt.
Onderste paneel > rechtermuisklik > toevoegen aan paneel > vensterlijst

Ik heb dit gedaan en het is gelukt ! Ik heb nu weer Postvak in onderin staan  :)
Heb nu alleen 3 icoontjes van firefox bovenin staan ipv 1 kan ik die andere 2 gewoon verwijderen ?
Ook staat het nu dubbel, dus 2 x postvak in en 2 keer dit forum.

Heel erg bedankt !
« Laatst bewerkt op: 2008/11/25, 20:40:21 door Ivy »

Offline petervs

• Lid
« Reactie #11 Gepost op: 2008/11/25, 20:42:12 »
Ja, die kun je verwijderen ( je kunt wel even kijken wat er overblijft of dat werkt)
« Laatst bewerkt op: 2008/11/25, 20:44:05 door petervs »
Ubuntu MATE 16.04

Offline Ivy

• Lid
« Reactie #12 Gepost op: 2008/11/25, 20:50:30 »
Ik heb het teveel aan icoontjes verwijderd, de dubbele onderin werken allemaal, maar verwijder ik er 1 dan gaat de andere ook weg.....

Offline Ivy

• Lid
« Reactie #13 Gepost op: 2008/11/25, 21:04:11 »
Nu staan ze er weer enkel, ik kon ze wegschuiven  :)

Heel erg bedankt voor jullie hulp petervs en  Drummies !  :cool: