Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: bladwijzers Firefox 3  (gelezen 1093 keer)

Offline Duckie

• Lid
bladwijzers Firefox 3
« Gepost op: 2008/05/25, 23:04:35 »
Weet iemand waar Firefox 3 (Beta 5) de instellingen bewaard?
Blijkbaar is dat niet onder ~.mozilla/firefox/blabla.default want als ik daar de opgeslagen bookmarks.html inzet werkt het niet.
Voor de volledigheid: ik gebruik Ubuntu Studio, maar bij de "gewone" Ubuntu/Kubuntu werkt(e) het ook niet.

bladwijzers Firefox 3
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/25, 23:12:56 »
Bij mij Home.mozzila/firefox/vkuuxfit.default/bookmarks.html

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

NLsandman

• Gast
bladwijzers Firefox 3
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/25, 23:30:52 »
Gebruik de optie bladwijzers beheren in firefox.
Te vinden onder tab bladwijzers.

Offline Duckie

• Lid
bladwijzers Firefox 3
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/26, 00:01:15 »
@ Gijsbert:
Daar staat dus zoals ik al schreef inderdaad bookmarks.html maar daar staan alleen de standaard bookmarks in, en dus niet degene die ik zelf heb aangemaakt.

@NLsandman:
Aan die optie heb ik niet zoveel omdat ik dan de locatie moet weten van de lijst die ik wil importeren.

bladwijzers Firefox 3
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/26, 00:25:24 »
Citaat van: Duckie
@NLsandman:
Aan die optie heb ik niet zoveel omdat ik dan de locatie moet weten van de lijst die ik wil importeren.
Als ik het goed begrijp heb jij een file bookmarks.html die van ergens anders komt, en wil je die importeren.  Dan lijkt de oplossing van NLSandman juist handig: je zet die file gewoon ergens in je home-map, gebruikt dat beheerprogramma en duidt die lokatie aan.  Vervolgens zet dat programma die file op de juiste plaats...
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline Duckie

• Lid
bladwijzers Firefox 3
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/26, 00:32:24 »
Die bookmarks.html is dus hetgeen ik moet zien te vinden.
Ik heb namelijk een installatie van Ubuntu 8.04 waar ik de bookmarks van wil gebruiken in Ubuntu Studio.
Maar ik zal morgen wel proberen of ik die bladwijzers kan exporteren in Ubuntu zodat ik ze daarna weer kan importeren in Studio.
Ik vind het alleen raar dat die bookmarks dus nergens terug te vinden zijn, zoals dat wel het geval was met Firefox 2.

bladwijzers Firefox 3
« Reactie #6 Gepost op: 2008/05/26, 00:37:51 »
Heb net ontdekt dat ie de nieuwe bookmarks blijkbaar zet in een file places.sqlite in diezelfde blabla.default directory.
Doe het volgende experiment: open Nautilus en navigeer naar die blabla.default directory.  Klasseer alle files op laatst gewijzigd, zo dat de meest recente bovenaan staat.
Open FF, maak van een willekeurige pagina een bookmark aan en kijk terug naar die lijst: de file places.sqlite komt bovenaan... :)

Om te importeren doe je best zoals je zelf zegt hierboven: eerst exporteren in die andere OS en dan importeren in FF3.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline Duckie

• Lid
bladwijzers Firefox 3
« Reactie #7 Gepost op: 2008/05/26, 00:43:40 »
Citaat van: Prosper
Heb net ontdekt dat ie de nieuwe bookmarks blijkbaar zet in een file places.sqlite in diezelfde blabla.default directory.
Doe het volgende experiment: open Nautilus en navigeer naar die blabla.default directory.  Klasseer alle files op laatst gewijzigd, zo dat de meest recente bovenaan staat.
Open FF, maak van een willekeurige pagina een bookmark aan en kijk terug naar die lijst: de file places.sqlite komt bovenaan... :)

Om te importeren doe je best zoals je zelf zegt hierboven: eerst exporteren in die andere OS en dan importeren in FF3.
Jaaa, dat is 'm.
Tjongejonge, wie zoekt daar nu in vredesnaam? :P
Bedankt!